rekenwonder

Plaats reactie
roy

rekenwonder

Bericht door roy »

Ik ben zeer enthousiast geraakt over deze trainingsmethode. Heb het gevoel dat dit me op het lijf geschreven is. Om heel eerlijk te zijn hou ik totaal niet van hardlopen maar zou dolgraag toch stiekem wel een keer de willen marathon lopen.

Mijn basis conditie is eigenlijk best goed en vorig jaar heb ik met minimale voorbereiding/training de halve marathon gelopen in 1 uur 55 min. Een week daarna heb ik 10km gelopen in iets meer dan 47 min. Daarna een half jaar geen meter meer hardgelopen en wil me nu dus met behulp van deze trainingsmethode proberen voor te bereiden op de Marathon van Rotterdam in April.

Ik heb vorige week mijn loopschoenen weer van zolder gehaald en achtereenvolgens 5, 9 en 15 km gelopen. Ik had echter het idee dat ik totaal niet vooruit te branden was. Dit had niet zozeer met de ademhaling te maken, maar meer met mijn benen. Ik ben hierdoor van mening dat de bovengenoemde tijden van vorig jaar op dit moment niet echt relevant meer zijn.

Ik heb gisteren een inspanningstest bij SMA gedaan waarbij een omslagpunt van 176 naar voren kwam en mijn hartslag voor intensieve duurtrainingen (d2) 151-165 zou moeten zijn.

Ik ben absoluut geen rekenwonder en dit is allemaal een beetje nieuw voor mij. Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe ik nu mijn verwachte marathon eindtijd kan berekenen. Of moet ik gewoon die hartslag van 151-165 aan proberen te houden en zien waar het schip strandt??
RunningRob - Sportrusten

Re: rekenwonder

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Roy,

Je denkt wel dat je de 10km in 65 minuten kunt lopen op dit moment? Dit gezien het feit dat je een half jaar niet hebt gelopen..
Als dat geen probleem is zou je kunnen vervolgen en dan je 1e 10km voluit als uitganspunt nemen voor je hartslagberekening voor de rest van de trainingsperiode.

Met blijde groet,

Rob
roy

Bericht door roy »

Hallo Rob

Ik ga ervan uit dat ik op dit moment 10km onder de 55 min zou moeten kunnen lopen.

groeten
Roy
RunningRob - Sportrusten

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hallo Roy,

Je marathon tijd kun je hier berekenen:
https://www.sportrusten.nl/welke-tijd-l ... -marathon/

Om te bepalen op wat voor hartslag je moet trainen staan er tabellen in het boekje "De marathonrevolutie".
Of je meld je aan bij het sportrusten programma dan wordt het online voor je bepaald.

met blijde groet,

Rob
roy

Bericht door roy »

Dank je wel.

Hier kan ik wat mee.

Groeten
Roy
Plaats reactie