Weinig minuten in juiste zone, gem hartslag wel goed
Weinig minuten in juiste zone, gem hartslag wel goed
Mijn eerste week halve marathon schema zit erop. Ik heb opgemerkt dat ik maar heel weinig minuten in de juiste hartslagzone loop, maar dat mijn gemiddelde hartslag aan het einde wel binnen de juiste zone valt. Is dit ook de bedoeling of leer ik door de weken heen steeds beter aanvoelen hoe ik meer minuten constant in de juiste zone kan blijven lopen?
- RunningRob - Sportrusten
Re: Weinig minuten in juiste zone, gem hartslag wel goed
Hoi Jenni,
Dat klopt, je zult steeds beter aanvoelen of je in de goede zone zit. En het wordt dan ook makkelijker om je hartslag vast te houden.
Heb je gekeken of je hartslagmeter een signaal kan geven als je buiten de zone loopt? De meeste hardloop hartslagmeters kunnen dit wel. Dan hoef je niet telkens op je pols te kijken...
Succes!
Blijde groet,
Rob
Dat klopt, je zult steeds beter aanvoelen of je in de goede zone zit. En het wordt dan ook makkelijker om je hartslag vast te houden.
Heb je gekeken of je hartslagmeter een signaal kan geven als je buiten de zone loopt? De meeste hardloop hartslagmeters kunnen dit wel. Dan hoef je niet telkens op je pols te kijken...
Succes!
Blijde groet,
Rob
Re: Weinig minuten in juiste zone, gem hartslag wel goed
Hoi Rob,
Dank voor je reactie! Ik moet helaas wel steeds op.mijn horloge kijken, maar ik heb er wel vertrouwen in dat ik het steeds beter zal gaan aanvoelen.
Dank en een goed weekend!
Dank voor je reactie! Ik moet helaas wel steeds op.mijn horloge kijken, maar ik heb er wel vertrouwen in dat ik het steeds beter zal gaan aanvoelen.
Dank en een goed weekend!