rusthartslag

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Maaike De Werk

rusthartslag

Bericht door Maaike De Werk »

Hoi!

Ik ben net begonnen met een 100 dagen programma, maar vroeg me af of het voor mij echt zin heeft om de rusthartslag bij te houden? Dit omdat ik inmiddels 6 jaar hardloop, en ruim 20 jaar in de vechtsport zit (waarvan de laatste 8 jaar flink intensief)..

Met andere woorden, mijn rusthartslag is de laatste jaren stabiel en lekker rustig (rond de 53 bpm), kan afhankelijk van mijn wisselrooster en gezondheid eens een paar slagen afwijken, maar veel verschuiving ga ik zelf eigenlijk niet verwachten in de komende 100 dagen. Ik vind het zeker niet erg om het toch te doen, maar vraag me wel af of het voor mij nu echt nut heeft.

Iemand met inzichten hierin?
RunningRob - Sportrusten

Re: rusthartslag

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Maaike,

Als je je prima voelt en geen klachten hebt, dan hoef je niet elke dag je rusthartslag te meten. Maar het is wel goed om je weten wat je rusthartslag is.
Mocht je dan twijfelen dan kun je op dat moment je rusthartslag meten en kijken of deze nog normaal is. Je kunt dan je rusthartslag meenemen in de beslissing of je wel of niet gaat trainen. Maar dan moet je wel weten wat normaal is :) .

Blijde groet,
Rob
Maaike De Werk

Re: rusthartslag

Bericht door Maaike De Werk »

Dan weet ik genoeg, dank!
Plaats reactie