Hoe het gaat na dag 24?

Plaats reactie
Anne-Marie Thomaes

Hoe het gaat na dag 24?

Bericht door Anne-Marie Thomaes »

Hoi Koen, hoi allemaal.

De meeste doelen/uitdagingen houd ik doorgaans prima vol. Als ik ergens voor ga dan laat ik me niet vlug kennen. Koude training, een marathon lopen, intermittent fasting, 5 dagen in stilte... het lukt me eigenlijk meestal wel om dat wat ik als doel stel te volbrengen. Maar....... 2x20 min mediteren dat was iets anders..
Het lijkt toch eenvoudig, je gaat zitten en doet niets, zelfs niet nadenken. Meestal lukte het mij wel om 1 x 20 min. te mediteren maar 2x per dag dat kwam er niet van. Toch even eerst dit, ach last van tijdsverschil, ik ben te moe dus dan zit ik toch alleen maar te vechten tegen de slaap, Voel me boos of chagrijnig, te veel lawaai in huis.... enz enz.
Maar vandaag kwam ik tot de ontdekking, waarom moet dit, voelt dit als falen, voor wie moet ik dit volhouden.
Het is goed zoals het is, het mediteren zoals ik het nu doe heeft me al veel gebracht. Ik voel meer compassie voor mezelf en de mensen om me heen. En ik maak me niet meer zo snel druk over mensen en ga niet meer zo snel in discussie. Ik kan het makkelijker bij de persoon zelf laten.
Dus.... ik ga lekker zo door met mediteren, soms 1x soms 2x per dag. En wie weet in de toekomst wel eens eens 10 daagse vipassana, dat speelt nog wel in mijn hoofd als volgend doel.

Gelijkmoedig voorwaarts, groetjes, Anne-Marie
Koen - Sportrusten

Re: Hoe het gaat na dag 24?

Bericht door Koen - Sportrusten »

Wat een mooie observatie Anne-Marie,

De uitdagingen zijn er ook voor bedoeld om ze te ontdekken, te leren kennen. Dat is vaak worstelen, maar je leert er altijd wel wat van.

Gelijkmoedige groet,

Koen

(Met excuses voor de late reactie)
Plaats reactie