PDS
PDS
Ik ben nu al een tijdje bezig met IF.Ik had gedacht dat ik minder last ging hebben van symptomen van prikkelbare darm syndroom.Tot mijn spijt moet ik zeggen dat dit zeker niet het geval is .Zijn er nog mensen die dit ervaren of is het een kwestie van doorzetten?
- Janneke - Sportrusten
Re: PDS
Hoi beste Luc,
Dat is vervelend voor je.
Hoe lang ben je nu bezig met het vasten?
Bij de één gebeurt er na een maand al veel en bij een ander kan het drie maanden duren voor de positieve effecten van bv de afname van ontstekingen gaat werken.
Gebruik je zuivel? Reageer je op specifieke voedingsmiddelen sterker?
Groetjes Janneke
Dat is vervelend voor je.
Hoe lang ben je nu bezig met het vasten?
Bij de één gebeurt er na een maand al veel en bij een ander kan het drie maanden duren voor de positieve effecten van bv de afname van ontstekingen gaat werken.
Gebruik je zuivel? Reageer je op specifieke voedingsmiddelen sterker?
Groetjes Janneke
Ik sluit me hierbij aan. Ook PDS klachten, en ook verwacht dat het minder zou worden, maar dat bleek niet het geval.
Benieuwd of het inderdaad een kwestie van tijd is.
Vraag voor Janneke, en/of Brenda en Marieke:
Is er meer bekend over de relatie tussen Intermittent Fasting en PDS?
Waar is de informatie te vinden, wie of wat moet ik in de gaten houden m.b.t. tot toekomstige bevindingen?
Benieuwd of het inderdaad een kwestie van tijd is.
Vraag voor Janneke, en/of Brenda en Marieke:
Is er meer bekend over de relatie tussen Intermittent Fasting en PDS?
Waar is de informatie te vinden, wie of wat moet ik in de gaten houden m.b.t. tot toekomstige bevindingen?
-
Daniellestolk
Ik heb dezelfde klachten en al wat meer resultaat. Ik matig met koolhydraten, eet niet te veel koolsoorten en vul mijn vezels aan met psylliumvlokken. Drink tussen en voor het vasten veel water. Al deze tips kreeg ik van een natuur dietiste. Ik denk dus zeker dat het kan, 2x eten op een dag. Maar omdat ik in een keer veel kcal per maaltijd binnen krijg eet ik zo rustig mogelijk en half uur tot uur erna sport of beweeg ik niet en zorg ik dat mijn maaltijd de juiste (en in juiste verhouding) macro's bevat.
Kost overigens wel veel tijd, al bespaar ik die nu op mn ontbijt
Kost overigens wel veel tijd, al bespaar ik die nu op mn ontbijt
- Janneke - Sportrusten
Een prikkelbare darm is inderdaad heel vervelend.
Hoe staat het er nu bij jullie voor?
Merken jullie na langere tijd effect?
Groetjes Janneke
Hoe staat het er nu bij jullie voor?
Merken jullie na langere tijd effect?
Groetjes Janneke