hartslagen ineens hoger
-
RichardvanDijk
hartslagen ineens hoger
Hallo.
Sinds vandaag (dag 71) zijn mijn hartslag zones ineens behoorlijk gestegen. Je kan wel zeggen dat ze een zone opgeschoven zijn.
Klopt dit? En wat is de reden van de verhoging?
Met vriendelijke groet,
Richard
Sinds vandaag (dag 71) zijn mijn hartslag zones ineens behoorlijk gestegen. Je kan wel zeggen dat ze een zone opgeschoven zijn.
Klopt dit? En wat is de reden van de verhoging?
Met vriendelijke groet,
Richard
- RunningRob - Sportrusten
Re: hartslagen ineens hoger
Hoi Richard,
Dat kan kloppen als je de traint voor de halve marathon, Mark legt het hier uit:
viewtopic.php?f=17&t=4651
We hadden, omdat veel lopers de trainingen voor de halve marathon erg pittig vinden, de hartslagen verlaagd, echter dit leverde problemen op met het schema voor de lopers die wat langer over de halve doen, die moesten bijna wandelen om in de zone te blijven. Dus we hebben besloten de wijziging terug te draaien.
Mocht je dus merken dat het schema voor jou te zwaar is weet dan dat het geen probleem is wat lager in hartslag te lopen.
Blijde groet,
Rob
Dat kan kloppen als je de traint voor de halve marathon, Mark legt het hier uit:
viewtopic.php?f=17&t=4651
We hadden, omdat veel lopers de trainingen voor de halve marathon erg pittig vinden, de hartslagen verlaagd, echter dit leverde problemen op met het schema voor de lopers die wat langer over de halve doen, die moesten bijna wandelen om in de zone te blijven. Dus we hebben besloten de wijziging terug te draaien.
Mocht je dus merken dat het schema voor jou te zwaar is weet dan dat het geen probleem is wat lager in hartslag te lopen.
Blijde groet,
Rob
-
RichardvanDijk
Dank je voor je uitleg. Alleen train ik voor een hele marathon. Dus blijft mijn vraag helaas staan. Ik heb mij 10km tijd niet aangepast. Ik hoop dat je wat uitleg kan geven. De hogere hartslag kan ik wel halen maar die had ik ook bij de vorige keer en toen trainde ik wel voor een halve.
Vriendelijke groeten
Vriendelijke groeten
- RunningRob - Sportrusten
Hoi Richard,
Nee dat klopt dan niet, je zones worden alleen aangepast als je jouw omslagpunt verandert of als je jouw 10km tijd aanpast. Ik vraag Mark even erna te kijken. Wordt vervolgd.
Groet,
Rob
Nee dat klopt dan niet, je zones worden alleen aangepast als je jouw omslagpunt verandert of als je jouw 10km tijd aanpast. Ik vraag Mark even erna te kijken. Wordt vervolgd.
Groet,
Rob
- Mark Zuurhout | Sportrusten.nl
RichardvanDijk schreef: ↑13 sep 2020, 22:09 Dank je voor je uitleg. Alleen train ik voor een hele marathon. Dus blijft mijn vraag helaas staan. Ik heb mij 10km tijd niet aangepast. Ik hoop dat je wat uitleg kan geven. De hogere hartslag kan ik wel halen maar die had ik ook bij de vorige keer en toen trainde ik wel voor een halve.
Vriendelijke groeten
Hi Richard,
Je 10K-tijd is op 10 september toch iets aangepast. Voorheen stond deze vreemd genoeg op 555 minuten en nu op 55 minuten. Je hartslagen zijn hierdoor iets aangepast, maar niet heel extreem. Voor je halve marathon lagen de hartslagen nog 10 slagen hoger. Of zie jij dat anders in je schema?
Ontspannen groet,
Mark
~ Word fit met een glimlach ~
Mark
~ Word fit met een glimlach ~
-
RichardvanDijk
De verandering van 555 naar 55 minuten klopt wel. Dat heb ik zelf gedaan. Maar ik dacht dat niet veel uit zou maken. Vandaar mijn vraag hierover. 555 minuten over een 10km is wel erg langzaam he
. Bedankt voor jullie hulp. Maar ik hou de laatste paar weken toch mijn oudere hartslag en aan.
Groetjes
Groetjes