Ontstekingen
-
Judith Flos
Ontstekingen
Heb altijd last van Angio oedeem. Na een paar dagen vasten lijkt dit toe te nemen. Kan dat en hoe komt dit?
-
Koen - Sportrusten
Re: Ontstekingen
Ha Judith,
Goede vraag. Ik leg je vragen even neer bij de experts van De Voedingsacademie. Ik kom snel bij je terug.
Wordt vervolgd!
Koen
Goede vraag. Ik leg je vragen even neer bij de experts van De Voedingsacademie. Ik kom snel bij je terug.
Wordt vervolgd!
Koen
-
Judith Flos
En? Al contact met Voedingscentrum gehad?
- Janneke - Sportrusten
Hoi beste Judith,
Ik heb vandaag contact met Marieke en Brenda en neem deze vraag nog even mee.
Ik denk dat de vraag er tussendoor is geglipt.
Ik kom snel bij je terug!
Groetjes Janneke
Ik heb vandaag contact met Marieke en Brenda en neem deze vraag nog even mee.
Ik denk dat de vraag er tussendoor is geglipt.
Ik kom snel bij je terug!
Groetjes Janneke
- Janneke - Sportrusten
Hoi beste Judith,
Het lijkt aan het begin inderdaad wat te kunnen verergeren.
Lees even mee wat Marieke antwoordde:
In onze spieren en lever hebben we een opslag van glucose (uit koolhydraten) zitten in de vorm van glycogeen. Glycogeen houdt vocht vast. Zodra je gaat vasten en wellicht ook iets minder koolhydraten gaat eten, wordt deze glycogeenvoorraad voor een deel aangesproken en ga je dus ook wat vocht verliezen. In de meeste gevallen verlies je dat via de urine, maar ik kan me voorstellen dat wanneer je bekend bent met angio oedeem, het vocht kan gaan ophopen. Uiteindelijk komt dat allemaal meer in balans, maar ik kan me voorstellen dat dat nu niet prettig is.
Groetjes Janneke
Het lijkt aan het begin inderdaad wat te kunnen verergeren.
Lees even mee wat Marieke antwoordde:
In onze spieren en lever hebben we een opslag van glucose (uit koolhydraten) zitten in de vorm van glycogeen. Glycogeen houdt vocht vast. Zodra je gaat vasten en wellicht ook iets minder koolhydraten gaat eten, wordt deze glycogeenvoorraad voor een deel aangesproken en ga je dus ook wat vocht verliezen. In de meeste gevallen verlies je dat via de urine, maar ik kan me voorstellen dat wanneer je bekend bent met angio oedeem, het vocht kan gaan ophopen. Uiteindelijk komt dat allemaal meer in balans, maar ik kan me voorstellen dat dat nu niet prettig is.
Groetjes Janneke