Onduidelijk wat ik moet doen
Onduidelijk wat ik moet doen
Komende zondag staat er voor mij een training van ? Km in hartslagzone 0 op het programma (laatste week 10K). En in de week daarop trainingen waarbij alleen een tijd staat aangegeven. Geen hartslag of afstand. Wat wordt hier van mij veracht? Tot nu toe begreep ik het, maar dit snap ik niet. Graag uitleg. Alvast bedankt.
-
Mayke Theloesen
Re: Onduidelijk wat ik moet doen
Hoi! Ik loop ook het 10k schema. Ik heb het volgende staan:
Dag 92 8k
Dag 94 12min
Dag 96 12 min
Dag 100 10k
De tussenliggende dagen zijn allemaal rustdagen.
Misschien heb je hier iets aan? Dat je dit kunt vergelijken met jouw schema? Misschien heb je vandaag alleen zo'n 12 min training staan? In de koffiehoek is wel meer informatie te vinden over de bedoeling van zo'n training.
Dag 92 8k
Dag 94 12min
Dag 96 12 min
Dag 100 10k
De tussenliggende dagen zijn allemaal rustdagen.
Misschien heb je hier iets aan? Dat je dit kunt vergelijken met jouw schema? Misschien heb je vandaag alleen zo'n 12 min training staan? In de koffiehoek is wel meer informatie te vinden over de bedoeling van zo'n training.
Hoi Mayke,
Mijn schema wijkt af doordat op de dag waarop ik normaal train er een training staat aangekondigd zonder een aantal km en hartslagen. De rest komt overeen. Morgen moet ik inderdaad 12 min lopen. Maar in welke hartslag? Je geeft aan dat er in de koffiehoek meer van te vinden is. Ik zal eens zoeken. In ieder geval bedankt.
Mijn schema wijkt af doordat op de dag waarop ik normaal train er een training staat aangekondigd zonder een aantal km en hartslagen. De rest komt overeen. Morgen moet ik inderdaad 12 min lopen. Maar in welke hartslag? Je geeft aan dat er in de koffiehoek meer van te vinden is. Ik zal eens zoeken. In ieder geval bedankt.
- RunningRob - Sportrusten
Hoi Cirestve,
In de laatste week loop je alleen 2 trainingen van 12 minuten. Om je energiesystemen nog wat te prikkelen in deze rustweek. Je mag ze lopen op wedstrijdhartslag / tempo.
Ik vraag Mark nog even te kijken naar die training zonder tijd/afstand, dat hoort niet.
Blijde groet,
Rob
In de laatste week loop je alleen 2 trainingen van 12 minuten. Om je energiesystemen nog wat te prikkelen in deze rustweek. Je mag ze lopen op wedstrijdhartslag / tempo.
Ik vraag Mark nog even te kijken naar die training zonder tijd/afstand, dat hoort niet.
Blijde groet,
Rob
Dankwoord de reacties. Uiteindelijk goed gekomen. De 10K vielen toch zwaarder dan ik had verwacht. Op zich een prima tijd, maar wat klachten (verrekte spier, gisteren een zere knie, maar dat is al weer over).
- RunningRob - Sportrusten
Gefeliciteerd met je prestatie! Super!
Blijde groet,
Rob
Blijde groet,
Rob
-
Angela1972
Beste Sportrusten,
Ik lees de mail van onderstaande leden en wilde dezelfde vraag stellen. Bij mij staan ook geen km's en hartslagzone op dag 92.
Wat is de bedoeling op deze dag?
Hoor graag!
Groetjes Angela Mos
Ik lees de mail van onderstaande leden en wilde dezelfde vraag stellen. Bij mij staan ook geen km's en hartslagzone op dag 92.
Wat is de bedoeling op deze dag?
Hoor graag!
Groetjes Angela Mos
- Mark Zuurhout | Sportrusten.nl
Dag Angela,
In de laatste week is het vooral belangrijk om rustig aan te doen, maar niet helemaal stil te zitten.
Je kan deze training van 12 minuten naar eigen gevoel invullen.
Succes!
In de laatste week is het vooral belangrijk om rustig aan te doen, maar niet helemaal stil te zitten.
Je kan deze training van 12 minuten naar eigen gevoel invullen.
Succes!
Ontspannen groet,
Mark
~ Word fit met een glimlach ~
Mark
-
Angela1972
Dag Mark,
Dank voor je reactie.
De 12 minuten had ik idd over gelezen, mij gaat het niet om de laatste week voor het " evenement" maar de week daarvoor. Daar staat bij dag 92 km's 0 en ook geen hartslag. Er staat dus niks...dat lijkt mij niet te kloppen...
Groetjes Angela
Dank voor je reactie.
De 12 minuten had ik idd over gelezen, mij gaat het niet om de laatste week voor het " evenement" maar de week daarvoor. Daar staat bij dag 92 km's 0 en ook geen hartslag. Er staat dus niks...dat lijkt mij niet te kloppen...
Groetjes Angela
- Mark Zuurhout | Sportrusten.nl
Hi Angela,
Ik zie nu wat je bedoelt.
Het schema is in de laatste week helaas niet helemaal correct als deze op maandag is begonnen.
Omdat bijna alle evenementen op zondag plaatsvinden beginnen deze schema's op een zaterdag.
Op dag 92 had er nog een laatste training moeten staan, gelijk aan de training van maandag een week eerder.
Ik zie nu wat je bedoelt.
Het schema is in de laatste week helaas niet helemaal correct als deze op maandag is begonnen.
Omdat bijna alle evenementen op zondag plaatsvinden beginnen deze schema's op een zaterdag.
Op dag 92 had er nog een laatste training moeten staan, gelijk aan de training van maandag een week eerder.
Ontspannen groet,
Mark
Mark
-
Angela1972
Dank je wel Mark, nu begrijp ik 'm!