hartslag zone slaat dit op gemiddelde hartslag of mag je hier absoluut niet boven gaan?

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Maya

hartslag zone slaat dit op gemiddelde hartslag of mag je hier absoluut niet boven gaan?

Bericht door Maya »

Goedemiddag

ik moest vandaag lopen zone 161-164, mijn gemiddelde hartslag zat eronder, maar op het eind haalde ik wel 178.

Moet ik wandelen van zodra ik aan 164 zit of hou ik gewoon rekening met het gemiddelde?

gr Maya
RunningRob - Sportrusten

Re: hartslag zone slaat dit op gemiddelde hartslag of mag je hier absoluut niet boven gaan?

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Maya,

De bedoeling is dat je traint in de aangegeven zone. Dus je loopt even warm en dan start je de kerntraining.
Je laat je hartslag rustig oplopen tot in de aangegeven zone en probeert deze dan in de zone te houden.
Het gemiddelde over de hele training doet niet ter zake, het doel is in de zone te lopen.

Ga niet wandelen, die vraag komt wel vaker naar boven drijven: blijf dan gewoon rennen op een rustig tempo. Als je hartslag alleen in de zone blijft door te wandelen dan is je omslagpunt niet goed vastgesteld of je hartslagmeter geeft je hartslag niet goed weer.

Blijde groet,
Rob
Plaats reactie