Weekschema met interval op donderdag
-
rolanddewit
Weekschema met interval op donderdag
Ter voorbereiding op de Marathon Rotterdam (mijn 1e!) start op 2 januari het 100 dagen schema. Meestal loop ik op donderdag een interval met collega's, die vlgs mij het beste ipv de intensieve training (3e dag van de week) kan komen. Dan moet ik echter 29/12 als startdatum ingeven en hou ik op het einde een paar dagen over. Daar dan nog maar een 12 min loopje inplannen of hebben jullie andere adviezen?
Re: Weekschema met interval op donderdag
je kunt de trainings dagen van de week volgens mij prima omwisselen, zolang je rust hartslag maar gelijk blijft (kortom je hertstel goed is).
Lopen met je hart: heerlijk!
- RunningRob - Sportrusten
Re: Weekschema met interval op donderdag
Dat klopt, je kunt de 3 intensievere trainingen plannen op 3 dagen in de week, met minimaal 1 rustdag tussen de trainingen. Dan houd je ergens in de week 2 rustdagen over. Op 1 van deze 2 dagen ga je vogels kijken.
Maar als je dat handiger vindt kun je ook de startdatum iets verschuiven, ik zou dan de 2 trainingen van 12 minuten laten staan zoals in het oorspronkelijk schema. Voor deze perdiode hou je dan een paar dagen over. Hier kun je dan een extra training op marathonhartslag van bijvoorbeeld 13km inplannen.
Succes!
Rob
Maar als je dat handiger vindt kun je ook de startdatum iets verschuiven, ik zou dan de 2 trainingen van 12 minuten laten staan zoals in het oorspronkelijk schema. Voor deze perdiode hou je dan een paar dagen over. Hier kun je dan een extra training op marathonhartslag van bijvoorbeeld 13km inplannen.
Succes!
Rob