Ondanks veel (en naar blijkt uit de inspanningstest te intensief) fietsen lukte het mij niet om af te vallen.
Nu lees ik hier: lage hartslag trainen, daardoor verbeter je de vetverbranding. Door andere mensen wordt juist gezegd dat je door intensief te trainen per uur ongeveer evenveel vetten verbrand, maar meer koolhydraten, dus meer calorieën en dat die verhoogde verbranding nog lang doorzet na het sporten. Hoe zit dit nu?
Als endurance sporter ben ik zeer geïnteresseerd in de lage hartslagtrainingen. Kan ik teveel op lage hartslag sporten? Ik hoef voor mijn doelstellingen niet snel te zijn, maar wil wel uren kunnen doorgaan zonder teveel pauzes (1200km in 90 uur incl rust, eten en slaap). Hoelang moet een training minimaal duren om effectief te zijn? Hoe lang duurt het voordat je snelheid op lage hartslag hoger gaat worden? En betekent het ook, afvallen --> betere VO2max --> hogere basissnelheid op lage hartslag? Of ligt het niet zo simpel?
En superbedankt voor de tip uit: Ik de wielrenner, om in de bochten de knieën naar binnen te doen! Het voelt echt zoveel stabieler in de bochten! Automatisch voel ik soms mijn knie naar buiten gaan en als ik hem dan bewust naar binnen breng wordt mijn bocht veel mooier.
Afvallen en vragen over fietsen op lage hartslag
- RunningRob - Sportrusten
Re: Afvallen en vragen over fietsen op lage hartslag
Hoi Marsja,
Koen heeft hier een mooi stukje over geschreven:
https://www.sportrusten.nl/hardlopen-en ... is-kompas/
Had je dit al gezien? Het gaat over een hardloopster maar geldt natuurlijk ook voor fietsers.
Heb je hier wat aan? Als je nog vragen hebt laat het dan nog even weten.
Met blijde groet,
Rob
Koen heeft hier een mooi stukje over geschreven:
https://www.sportrusten.nl/hardlopen-en ... is-kompas/
Had je dit al gezien? Het gaat over een hardloopster maar geldt natuurlijk ook voor fietsers.
Heb je hier wat aan? Als je nog vragen hebt laat het dan nog even weten.
Met blijde groet,
Rob