Beste allemaal,
Ik heb een vraag betreffende andere sporten naast de trainingen voor sportrusten na een marathon toe.
Standaard is in de winterperiode mijn trainingschema, twee x hardlopen, twee x zwemmen en 1 x core and more per week. Met soms een mtb training.
Nu train ik sinds begin januari 4 x hardlopen en de rest is hetzelfde gebleven. Wat is jullie advies hierin?
Ik hoor het graag.
Groet Alice
Sportrusten samen met zwemmen en fietsen
- RunningRob - Sportrusten
Re: Sportrusten samen met zwemmen en fietsen
Hoi Alice,
Als je naast het hardlopen andere sporten doet, is het prima om de training vogels kijken te laten vervallen.
Verder wordt je beter tijdens de rust, dus het is wel goed om op rustdagen ook echt te rusten. Dus dat betekent dat er soms dagen zijn waarop je twee sporten doet.
Kun je hier wat mee?
Blijde groet,
Rob
Als je naast het hardlopen andere sporten doet, is het prima om de training vogels kijken te laten vervallen.
Verder wordt je beter tijdens de rust, dus het is wel goed om op rustdagen ook echt te rusten. Dus dat betekent dat er soms dagen zijn waarop je twee sporten doet.
Kun je hier wat mee?
Blijde groet,
Rob
Re: Sportrusten samen met zwemmen en fietsen
Hoi Rob,
Hier kan ik zeker iets mee.
Rust nemen is lastig als je in een bepaald ritme zit, maar ik denk dat ik die rust nu zeker zo dichtbij de marathon maar eens ga inbouwen.
Bedankt
Hier kan ik zeker iets mee.
Rust nemen is lastig als je in een bepaald ritme zit, maar ik denk dat ik die rust nu zeker zo dichtbij de marathon maar eens ga inbouwen.
Bedankt