Snelste 10K

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Dnkrs

Snelste 10K

Bericht door Dnkrs »

Hi,

Ik heb in 3 november de Marathon van New York succesvol uitgelopen met jullie schema! Ondanks mijn blessure is alles toch goed gegaan.

Nu wil ik graag proberen met jullie schema een PR op de 10K te gaan lopen. Ik heb mijn omslagpunt met jullie bepaald in Nijmegen van de zomer maar heb het idee dat dit hoger kan liggen. Wat is nu het slimste om te doen? Ik kan kijken wat mijn maximale hardslag ooit is geweest en die in vullen..

Wat is jullie advies?

Giedo
RunningRob - Sportrusten

Re: Snelste 10K

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Giedo,
Dnkrs schreef: 07 dec 2019, 21:02 Ik kan kijken wat mijn maximale hardslag ooit is geweest en die in vullen..
De maximale hartslag uit de test is niet de maximale hartslag die je zou kunnen halen, dus die mag je niet zomaar uitwisselen.

Wat doet je denken dat je omslagpunt niet zou kloppen? Liep je een hogere hartslag op de marathon?

Voor de 10km staan een aantal trainingen op D3 niveau gepland, die kun je hoog D3 lopen (dus eigenlijk maximaal).
Ook je een aantal snelle intervallen inplannen, 400 meter snel, 200 meter rustig en dan de snelle 400 meter sneller dan je geplande 10km PR.

Blijde groet,
Rob
Dnkrs

Bericht door Dnkrs »

Hi Rob,

Ik heb de marathon gemiddeld op een hartslag van 161 gelopen, 6 slagen hoger dan de bedoeling. Met een maximale slag van 172. En direct na de test had ik het gevoel nog wel wat verder te kunnen gaan. Vandaar dat ik denk dat mijn omslagpunt eigenlijk hoger ligt.

Wat denk jij?
Dnkrs

Bericht door Dnkrs »

Hi Rob,

Ik heb de marathon gemiddeld op een hartslag van 161 gelopen, 6 slagen hoger dan de bedoeling. Met een maximale slag van 172. En direct na de test had ik het gevoel nog wel wat verder te kunnen gaan. Vandaar dat ik denk dat mijn omslagpunt eigenlijk hoger ligt.

Wat denk jij?
RunningRob - Sportrusten

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Giedo,

Okay, je kunt je omslagpunt 5 slagen hoger instellen, en dan even kijken hoe het gaat. Je zones zullen dan ook wat hoger uitvallen.
Mocht je het toch niet vertrouwen, trek dan weer even aan de bel.

Blijde groet,
Rob
Dnkrs

Bericht door Dnkrs »

Hoi Rob,

Bedankt ik ga het doen.

Gr Giedo
Plaats reactie