PR 10km verbeteren met 100d sportrusten programma
PR 10km verbeteren met 100d sportrusten programma
Beste, ik heb me zonet aangemeld voor het 100d sportrusten programma met als doel mijn PR op de 10km te verbeteren, en indien mogelijk ook mijn hartslag te verlagen. Op dit moment loop ik dus al makkelijk 10km... Het schema ziet er daarom wel erg makkelijk uit, klopt dit wel?
Groetjes, Silvie
Groetjes, Silvie
- RunningRob - Sportrusten
Re: PR 10km verbeteren met 100d sportrusten programma
Hoi Silvie,
Het 10km schema is in eerste instantie bedoeld voor lopers die in opbouw zijn naar een 10km toe.
Als je het schema gebruikt om sneller te worden, loop dan de kortste training voluit, dus hoog D3. Eventueel kun je deze training ook als interval lopen waarbij je de snelle stukken sneller loopt dan je doeltempo op de 10km. Dus bijvoorbeeld 400 meter snel, 200 meter en dit herhalen totdat je de gewenste afstand hebt gelopen.
Blijde groet,
Rob
Het 10km schema is in eerste instantie bedoeld voor lopers die in opbouw zijn naar een 10km toe.
Als je het schema gebruikt om sneller te worden, loop dan de kortste training voluit, dus hoog D3. Eventueel kun je deze training ook als interval lopen waarbij je de snelle stukken sneller loopt dan je doeltempo op de 10km. Dus bijvoorbeeld 400 meter snel, 200 meter en dit herhalen totdat je de gewenste afstand hebt gelopen.
Blijde groet,
Rob
Beste Rob, heb ik dan het verkeerde programma gekozen?
Kan het trainingschema worden aangepast naar mijn kunde en doel?
Mvg, Silvie
Kan het trainingschema worden aangepast naar mijn kunde en doel?
Mvg, Silvie
- RunningRob - Sportrusten
Als je makkelijk 10km kunt lopen (en dat ook gewend bent te doen tijdens trainingen), kun je ook voor het halve marathon schema kiezen.
In dit schema loop je maximaal 10km per training. En het is uiteraard prima om dan 3 keer in de week te trainen in plaats van 4 keer. Je kunt de training op hoge halve marathonhartslag laten vervallen. Dan loop je 3 trainingen in verschillende zones, de intensieve training mag je weer hoog D3 lopen.
Blijde groet,
Rob
In dit schema loop je maximaal 10km per training. En het is uiteraard prima om dan 3 keer in de week te trainen in plaats van 4 keer. Je kunt de training op hoge halve marathonhartslag laten vervallen. Dan loop je 3 trainingen in verschillende zones, de intensieve training mag je weer hoog D3 lopen.
Blijde groet,
Rob