Ademhaling

Plaats reactie
jessicaboer

Ademhaling

Bericht door jessicaboer »

Goedenavond,

Ik ben nu 15 dagen bezig met de ademhalingsoefeningen. Mijn hartslag zakt (niet hard en veel, maar het zakt). Echter merk ik dat tijdens de ademhalingsoefeningen ik toch een soort onrust/ongemakkelijk gevoel krijg op mn borst. Soms lukt het me niet om de pauze in te lassen en “snak” ik naar adem. Ik kan niet ontkennen dat ik niet echt lekker in mn vel zit (zacht uitgedrukt), maar dacht dat het juist goed was om de oef. te doen. Ik doe de oefeningen in elk geval ‘s ochtends en af en toe ‘s avonds. Hetzelfde vervelende gevoel heb ik na het hardlopen (icm duizelingen). De huisarts vermoed ook hier een “verkeerde” ademhaling. Is het een kwestie van gewenning en wordt het vanzelf beter of moet ik toch iets aanpassen/veranderen?

Ik hoor het graag als jullie nog tips hebben.

Groetjes,
Jessica
RunningRob - Sportrusten

Re: Ademhaling

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Jessica,

Je doet waarschijnlijk te goed je best. Ontspan na het uitademen. Dus zet niet je ademhaling "op slot", maar ontspan volledig.
Helpt dat? ;)

Blijde groet,
Rob
Spikepuntje

Bericht door Spikepuntje »

Ik herken het gevoel van Jessica, ik zit nu op dag 17 en heb nog steeds het gevoel dat ik iets niet goed doe. Tijdens de oefening denk ik adem in - adem uit - pauze. Alles door de neus, door de mond vond ik helemaal niks. Ik heb sinds het begin nog steeds het gevoel dat mijn hartslag in ieder geval niet daalt tijdens de oefening, waarschijnlijk zelfs stijgt (geen hartslag meter). En ook dat benauwde gevoel. Ik ben getraind hardloper, adem altijd zonder na te denken. Ik heb het gevoel dat als ik het wil sturen dat het fout gaat. Overigens, de meditatie goeroe van de observatie oefening zegt zelf toch dat de ademhaling niet te sturen is?
Ik werd wel blij van het filmpje van vandaag want de opdracht koud douchen is wel makkelijk voor me, dat doe ik al iedere ochtend 😊
jessicaboer

Bericht door jessicaboer »

Helpt zeker Rob, ik denk dat ik idd veel te hard mn best deed en vooral mijn adem inhield! Gaat nu in elk geval beter.

@Spikepuntje. Hahah ja dat koud douchen dat is me wat. Ik heb me voorgenomen om me daar morgen eens aan te wagen. Succes ook met de oef!
Plaats reactie