Marathon van A'dam Yessss I did it

Plaats reactie
Berthe

Marathon van A'dam Yessss I did it

Bericht door Berthe »

Tot dag 50 van het schema was ik nog niet zeker of ik de marathon ook echt zou gaan lopen. Ik liep eerder 7 marathons, de laatste was 4 jaar gelden. Toen vond ik het welletjes. Maar ik was de laatste 3 jaar begonnen met de boeken van Koen, (allemaal), aan het chi runnen, Wim Hoffen. Dus toch helemaal in de mood gekomen. En waarom niet HET schema volgen en toch nog een keertje proberen. Op de 50ste dag heb ik toch een halve marathon gelopen en die ging als een speer. Toen besloot ik: ik ga ervoor, de hele ga ik echt doen.
Nog serieuzer en nog strikter het schema gevolgd.
En dan ineens in het startvak. Oh wat moeilijk om dan rustig te ademen. Adem in, adem uit en pauze.
Wat een sensatie, wat een gevoel.

…… m’n snelheid en hartslag in de gaten houden. Maar toch snel losgelaten en met m'n renmaatje gestart op 6:20 - 6:30. (soms wel sneller! oeps) Tot 20 km, daarna ging het naar de 7:00 per km en nog meer. Tot 26 km was ik nog echt oke, maar toen werden de pijntjes erger, stijf hier en daar, knieën, heupen, voeten. Tjeetje wat kun je diep gaan. Op een gegeven moment toch ff wandelen (nog nooit gedaan) en weer verder rennen.

Gelukkig veel support van een vast groepje vrienden. Fantastisch, ze stonden op wel 5 plekken langs de lijn. En natuurlijk op het 14 km punt het Sportrusten Team. Hartstikke motiverend. Het hielp me echt verder. En maar aftellen, 32, naar 33, en……
Leuke gesprekjes gehad van mensen die de tekst op m’n t-shirt zo leuk vonden, als ook lotgenoten van het 100 dagen schema. Heel opbeurend en gezellig.
Ik heb niet getwijfeld of ik het zou redden. Maar ik mocht wel af en toe gewoon wandelen van mezelf. Dat mocht…. Natuurlijk stiekem gehoopt dat het niet nodig was geweest. Maar ergens wel bang voor dat het zo zou gaan. Ik werd soms emotioneel tijdens het allerlaatste stuk en zeker toen ik het stadion binnen rende. Ik heb het weer gedaan, ik heb weer de marathon gelopen.

Ik heb er 5:03 over gedaan. Zoals jullie in het schema aangeven zou ik er 4:57 over doen. Ergens had ik gedacht/gehoopt dat het toch meer naar m’n oude tijden zouden zijn. (rond de 4:30). Maar gezien m’n renmaatjes die ‘gewoon’ getraind hadden, en die toch ook ruim 30 minuten meer erover hebben gedaan, ben ik helemaal tevreden.

Nog een geweldig compliment: De dag erna voel ik me super. Een beetje spierpijn, maar het mag geen naam hebben. Nu na 3 dagen voel ik me zo fit als een kieviet. Echt waar. SUPER!!
Dank je Team van SportRusten, ik ben een blij mens!
RunningRob - Sportrusten

Re: Marathon van A'dam Yessss I did it

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Dank voor je uitgebreide verslag! Gefeliciteerd met deze mooie prestatie! :D :D

Blijde groet,
Rob
Plaats reactie