Dday

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Dries

Dday

Bericht door Dries »

Vandaag was het zover mn wedstrijd 10 km. Voor mezelf alles nog even goed doorgenomen. Laatste 5km wedstrijd ging onder de 21 min. Dus een eindtijd van 43 min zou er in moeten zitten. Nou ja het weer is goed, al staat er best nog wat wind. We starten en het gaat best lekker ik kijk op mn klokkie en ben niet ontevreden.eerste km 4.23 en hs 149 2e km in 4.27 hs 165..komop zeg ik tegen mezelf...voor een record moet je richting je omslagpunt...178 in mijn geval...maar ik blijf toch wat voorzichtig het waait best. Heb een lange loper gevonden die aardig tempo van 4.25 loopt. Ik gooi mn haakje uit en pik aan. Ik merk echter dat ik nog wel wat benzine over heb. Km 5-7 gaan in 4.21-4.23-4.23-4.22 hs 172-175. Dan denk ik nog 3 km minder dan 8 rondjes om de baan. Km 8 gaat in 4.29 en km 9 gaat in 4.32 hs 176 en 178. Km 10 gaat in 4.13 met hs 181. Eindtijd was volgens mn chip 44.20 volgens strava 44.00. Al met al niet gek maar mn pr stond op 44.28 dus ik vraag me eigenlijk af...heb ik het ergens laten liggen? Had ik sneller naar mn omslagpunt moeten gaan? Ik voelde me best sterk gezien met km 5 tot 7 blijkt dat ook wel denk ik. Desondanks bedankt voor het programma en de feed back van tijd tot tijd
Bijlagen
Screenshot_20191005-163844_Samsung Internet.jpg
Screenshot_20191005-163844_Samsung Internet.jpg (201.96 KiB) 119 keer bekeken
RunningRob - Sportrusten

Re: Dday

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Dries,

Allereerst gefeliciteerd met je prestatie! :)

Als ik het goed begrijp loop je een PR en nog heb je het gevoel dat je het ergens hebt laten liggen?

Met name als je wat sneller wordt (zeg onder de 50 minuten op de 10) dan vliegen de minuten er niet zomaar af. Alles moet samen vallen (goed weer, een medeloper waarachter je aan kunt haken, vlak parcours, geen stress in je lijf) en dan loop je een PR.

Ik kan mij herinneren dat ik zelf ook het gevoel had dat mijn 10k beter kon, en heb hier destijds een paar maand specifiek voor getraind had. Toen het moment daar (een wedstrijd 's avonds om 8 uur) bleek het die dag bloedheet geweest te zijn en was het 's avonds nog 25 graden. Het werd een kansloze missie. Een half jaar later kwam ik 's avonds van het werk, haastig een paar pannenkoeken naar binnengewerkt en snel op de fiets voor een wedstrijd georganiseerd door de plaatselijke atletiekclub en ik loop zomaar een PR... Ik was niks van plan en had gewoon zin om mee te doen...

Blijde groet,
Rob
Plaats reactie