Inlopen of niet?

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
nieuwca

Inlopen of niet?

Bericht door nieuwca »

Ik ben over de helft van mijn 100 dagen programma, maar blijf nog worstelen met de juiste hartslag vinden. Gisteren was ik ervan overtuigd dat ik een gemiddelde hartslag zou hebben van 169-170, maar ik zat maar net op 166 terwijl ik toch wel echt lang boven de 170 gelopen heb.
Ik vroeg me af of het misschien ook de bedoeling is dat ik eerst inloop? Ik doe nu namelijk exact de afstanden die in het schema staan maar heb soms 1 à 2 km nodig om op de juiste hartslag te komen - of moet ik eerst inlopen en dan de km gaan tellen vanaf het moment dat ik op de juiste hartslag zit? Zouden jullie even naar mijn trainingen kunnen kijken en laten weten of ik al dan niet goed bezig ben?
Alvast bedankt!
Carine
RunningRob - Sportrusten

Re: Inlopen of niet?

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Carine,

Dat is dan niet duidelijk overgekomen, maar het helpt zeker op eerst in te lopen.

Dus 1 à 2 km inlopen en dan start je je hartslagmeter en ga je de eigenlijke kerntraining doen. Als je deze gestart hebt laat je je hartslag rustig oplopen en, op het moment dat je op de gevraagde hartslag bent, probeer je deze vast te houden tot je de gevraagde afstand hebt gelopen. :)

Je gaat dus niet pas tellen als je op je hartslag bent.

Je trainingen gaan prima, ik zie een prima tempo bij de gevraagde hartslag, daar is niks mis mee. :)

Blijde groet,
Rob
nieuwca

Re: Inlopen of niet?

Bericht door nieuwca »

Ok, duidelijk nu! Ik zal vanaf nu inlopen. Dankjewel!
Plaats reactie