1e Halve marathon

richardsmit63

1e Halve marathon

Bericht door richardsmit63 »

Even voorstellen: ik ben Richard Smit, 52 jaar, 1 m 74 cm klein en woon in Arnhem.
Nadat functie wijziging in 2014 vlogen bij mij de pondjes erop. Ben daarom meer gaan trainen, ipv 1 keer 5 K per week naar het halve marathon programma van sportrusten. En omdat het wel lekker ging ook besloten de halve te gaan lopen. Inmiddels weer netjes op gewicht (71 ipv 77,5)
Vandaag mijn eerste halve marathon (Veluweloop) na 100 dagen strikt sportrusten programma gevolgd te hebben (zelfs in de hitte van Curacao).
Bij mijn start 100 dagen geleden liep ik de eerste 10 K op maximaal met een gemiddeld tempo van 5 min en 19 seconden.
Nu na 100 dagen sportrusten heb ik de halve marathon gelopen. Mijn eindtijd was 1 uur 49 minuten en 3 seconden, tempo: 5 min en 13 seconden.
Zeer tevreden, ik mikte op 1 uur 55 minuten. Halverwege had ik een tempo van 5-18 dus tweede aanmerkelijk sneller gelopen.

Sportrusten bedankt!

Ik ga vanaf Januari het schema voor de Marathon volgen. Als die voor mij te doen is loop ik misschien de marathon van Enschede in April.
Plaats reactie