Ben ik lekker bezig ?

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Nick van Marwijk

Ben ik lekker bezig ?

Bericht door Nick van Marwijk »

Goedemiddag Rob,

Ik zit nu in dag 43 van mijn training. Nu wil ik weten of ik zo goed bezig ben. Want ik vind dit lastig in te schatten.

Laatst heb ik in ongeveer 43 minuten de 10km (op mijn hardst gelopen) , met een gemiddelde hartslag van 176 , is dit dan me omslagpunt?

Vandaag wederom de 10 km op me hardst, dit keer in 45 minuten met een gemiddelde hartslag van 172. Nu merkte ik dat dit wel echt me max was. NU was het wel 25 graden...

Om maar een beeld te geven, dat ik het lastig vind of ik op het juiste pad zit. Kan jij mij hier advies in geven?

Gr. Nick
RunningRob - Sportrusten

Re: Ben ik lekker bezig ?

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Nick,

Je bent goed bezig als het goed voelt. Dus als je de trainingen goed vol kunt houden en aan het einde van een training op marathonhartslag nog wel het gevoel hebt dat je het tempo nog een flinke afstand vol kunt houden.

Als controle kunt je kijken dat een training op (lage) marathonhartslag ook overeenkomt met je marathontempo. Als ik naar jouw trainingen kijk dan zie ik dat ze wel een tikkeltje sneller kunnen. Jou marathontempo is ongeveer 5:11 min/km, en in je trainingen op lage marathonhartslag zit je hier meestal onder. Dus wat mij betreft mag je iets hoger, zeg 3 of 4 slagen, hoger in hartslag trainen.

Blijde groet,
Rob
Nick van Marwijk

Bericht door Nick van Marwijk »

Goedemiddag Rob,

Dank voor je reactie!

Wat zou je dan aanraden als marathonhartslag te lopen? Gezien mijn huidige trainingsresultaten?

Groetjes Nick
RunningRob - Sportrusten

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Nick,

Ik heb even gekeken, als je jouw omslagpunt op 179 instelt dan komen er iets snellere hartslagen in je schema te staan, die denk ik wat beter overeenkomen met het gewenste tempo.

Blijde groet,
Rob
Plaats reactie