10km VOLUIT

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
EJ

10km VOLUIT

Bericht door EJ »

YES! ik merk dat het werkt, sportrusten programma voor de HALVE. Ik heb gister mijn eerste 10km voluit gedaan en direct 5min van mijn PR afgehaald. Dat zat al onder het uur, 56min en nu dus iets meer dan 51min en ik ben op een derde van het programma (voor de halve dus). Heel fijn :-)

Net voor start sportrusten nieuwe Polar gekocht, prachtig ding, maar helaas bleef deze tot 5km een onjuiste hpm geven, althans veel te laag naar mijn zin, want mijn tempo liep op en op tot 4:45min/km. en daarna zakte het natuurlijk wat in he. Aan einde kwam ik steeds dichter tegen mijn omslagpunt hpm. Mooi dat je lichaam je stuurt en zorgt dat je - ook bij max inspanning - eigenlijk niet over de grens kan gaan, waarbij het slecht voor je wordt. Daar had ik van te voren wel wat hoofdbrekens over. Afijn, dik tevreden en lekker doortrainen.

Ik heb overigens voordat ik aan de 100 dagen kom ook een 16km (dam tot dam) en een halve al in mijn programma staan, voordat die ene halve komt, bij 100 dagen. Doel: een halve lopen onder de 2 uur. Enige kopzorg in mijn systeem is nog, hoe kan het toch dat 8-10km omvang uiteindelijk maakt dat je toch 21km gaat volhouden op een goede manier ? Maar misschien moet ik dat maar gewoon loslaten in mijn hoofd. Succes allemaal met het programma en tot ziens bij de wedstrijden !
RunningRob - Sportrusten

Re: 10km VOLUIT

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Super! Gefeliciteerd!

Dat je al zo snel een PR loopt zou je vertrouwen moeten geven in het programma :P

Je zou de Dam tot Dam op halve marathonhartslag kunnen lopen? Dat zou dan makkelijk moeten gaan :)

Blijde groet,
Rob
Plaats reactie