42 km wel halen

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
MikeBolten

42 km wel halen

Bericht door MikeBolten »

Goede avond,

Ik ben nu al 58 dagen bezig met jullie programma en volg alle dagen behalve 1 week ivm werk.
Maar ik heb niet echt het gevoel dat ik over 40 dagen de 42 km gemakkelijk zou kunnen halen.
Is er iets wat ik verkeerd doe of beter zal moeten doen?
Het enigste wat ik soms verander is mijn vogels kijken
Dan doe ik bv woensdag vogels kijken en donderdag weer de aangegeven km..
Alvast bedankt
RunningRob - Sportrusten

Re: 42 km wel halen

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Mike,

Je schrijft dat je het gevoel hebt dat je de marathon straks niet makkelijk zal halen. Maar ik mis in je berichtje is waarop dat gebaseerd is... ;)
Heb je moeite om de hartslag te halen? Of voel je je vermoeid?

Ik heb je trainingen bekeken maar helaas heb je die niet meer bijgehouden na dag 5, dus daar kan ik weinig mee...

Ik hoor graag van je.

Blijde groet,
Rob
MikeBolten

Bericht door MikeBolten »

Het gaat mij om vermoeidheid.
Ik ben soms na sommige trainingen helemaal bekaf?!
En betwijfel dus of het wel genoeg is zoals jullie beweren dat de 14 km max genoeg zou zijn voor een hele marathon.

Het klopt ik heb het idd niet meer bij gehouden.
Ik ben niet zo van het internetten.
Heb de lijst uitgeprint en houd deze zo bij.
RunningRob - Sportrusten

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Mike,

Je rusthartslag verteld of je goed hersteld, dus door iedere dag op een vaste tijd en onder de dezelfde omstandigheden te meten, kom je erachter wat voor jou een normale rusthartslag is. Als deze meer dan 5 slagen naar boven afwijkt dan neem je een extra rustdag, of je gaat een kleiner rondje vogels kijken.

En om je vertrouwen wat te vergroten, niets houd je tegen om een keer mee te doen aan een halve marathon. Deze kun je dan lopen op marathonhartslag. En dit zou dan makkelijk moeten gaan :)

Blijde groet,
Rob
Harm Siebrand

Bericht door Harm Siebrand »

Dag Mike,
ik heb er niet zoveel verstand van. In Berlijn loop ik straks mijn eerste marathon. Ik ben 65 jaar en had het zelfde probleem als jij. Ik heb onlangs een halve marathon gelopen en ontdekte dat dit prima te doen was. Uiteraard was ik moe na afloop, maar vooral ook voldaan. Als je in de buurt zoiets kan lopen, een halve marathon bijv. dan ontdek je waarschijnlijk dat je conditie in de loop van de 100 dagen aanzienlijk is verbeterd en dat geeft vertrouwen, althans bij mij. Morgen ga ik met een groep 25 of 30k lopen. Gewoon weer even kijken hoe het gaat. Je hebt nog tijd en soms heb je het idee dat het niet opschiet. Als ik echter kijk naar hoe ik begon en hoe het nu is, dan groeit mijn vertrouwen. Dat doet het echt. Ook bij jou... en... moe zijn na een training .. mag en is goed...
sportieve groet, Harm Siebrand.
Plaats reactie