ademshalingsoefeningen
-
CarolienKroft
ademshalingsoefeningen
Goedemorgen,
Mijn ademhaling in rust doe ik vaak ik de ochtend rond zelfde tijdstip als dat ik wakker wordt alleen dit verschilt nogal van 58 tot 74
Soms heb ik het idee als ik juist de oefeningen doe mijn hartslag hoger is
ik heb een applewatch en doe vaak de oefening via een app die aangeeft wanneer je moet inademen en wanneer uit
is het beter dit zelfstandig te doen en op de tijd te letten?
En de 10 min oefening die je s’ avonds moet doen dat is dan gewoon op dezelfde manier als in de ochtend maar dan voor 10 min ipv 2 min toch?
Groetjes
Carolien
Mijn ademhaling in rust doe ik vaak ik de ochtend rond zelfde tijdstip als dat ik wakker wordt alleen dit verschilt nogal van 58 tot 74
Soms heb ik het idee als ik juist de oefeningen doe mijn hartslag hoger is
ik heb een applewatch en doe vaak de oefening via een app die aangeeft wanneer je moet inademen en wanneer uit
is het beter dit zelfstandig te doen en op de tijd te letten?
En de 10 min oefening die je s’ avonds moet doen dat is dan gewoon op dezelfde manier als in de ochtend maar dan voor 10 min ipv 2 min toch?
Groetjes
Carolien
Re: ademshalingsoefeningen
Ik heb dat ook !! Dat in rust,na de 10 minuten oefening vaker hoger is,misschien dat we onbewust dan toch te veel ermee bezig zijn ?
-
CarolienKroft
haha ja, ik ben er echt elke dag zo mee bezig en ook onder het lopen
zou best kunnen we ons idd drukker maken dan nodig is
zou best kunnen we ons idd drukker maken dan nodig is
-
Koen - Sportrusten
Dag Carolien,
Ben je bezig met het 30 dagen programma, of doe je gewoon zelf de oefeningen?
Als je bezig bent met het 30 dagen programma, kun je rustig doorgaan en de nieuwe oefeningen afwachten. Dan merk je vanzelf welke oefening het meest aangenaam voelt. Je kunt dan 's ochtends de oefeningen 10 minuten doen en vóór je training de oefening 2 minuten. Dat is inderdaad dezelfde oefening als in de ochtend. Maar zoals gezegd: er komen meer oefeningen aan die je gaat testen.
Als je niet bezig bent met het 30 dagen programma, raad ik je aan om je hartslagmeter tijdelijk niet te gebruiken en 10 minuten de oefening van Goenka te doen. De oefening lijkt bedrieglijk simpel, maar is op lange termijn erg krachtig: https://www.sportrusten.nl/tem-je-brein ... meditatie/
Wordt vervolgd,
Koen
Ben je bezig met het 30 dagen programma, of doe je gewoon zelf de oefeningen?
Als je bezig bent met het 30 dagen programma, kun je rustig doorgaan en de nieuwe oefeningen afwachten. Dan merk je vanzelf welke oefening het meest aangenaam voelt. Je kunt dan 's ochtends de oefeningen 10 minuten doen en vóór je training de oefening 2 minuten. Dat is inderdaad dezelfde oefening als in de ochtend. Maar zoals gezegd: er komen meer oefeningen aan die je gaat testen.
Als je niet bezig bent met het 30 dagen programma, raad ik je aan om je hartslagmeter tijdelijk niet te gebruiken en 10 minuten de oefening van Goenka te doen. De oefening lijkt bedrieglijk simpel, maar is op lange termijn erg krachtig: https://www.sportrusten.nl/tem-je-brein ... meditatie/
Wordt vervolgd,
Koen
-
CarolienKroft
Hi Koen,
Nee ben bezig met het 100 dagen schema naar aanloop van mijn marathon, vandaar de ademhalings oefeningen.
Ik zal het filmpje even bekijken en daarmee aan de slag gaan
Thnx voor het antwoorden!!
groetjes
Nee ben bezig met het 100 dagen schema naar aanloop van mijn marathon, vandaar de ademhalings oefeningen.
Ik zal het filmpje even bekijken en daarmee aan de slag gaan
Thnx voor het antwoorden!!
groetjes
-
Mariekedes
Ik ben ook erg met Mn ademhaling bezig. Deze zakt niet echt tijdens een oefening, anders dan dat ie tot 5 slagen hoger is bij t inademen. Bik t uitademen zakt ie weer en hij is op zn laagst bij de adempauze, om dan weer omhoog te gaan bij t inademen etc. Verschil met begin en rond oefening is er nauwelijks.klopt dat wel of moet ik andere oefening doen?
- RunningRob - Sportrusten
Hoi,
Als je van nature al een rustige ademhaling hebt, dan zal je hartslag tijdens de oefening niet veel zakken.
En dat je hartslag je ademfrequentie volgt is juist prima! Dat betekent dat de oefening goed gaat!
Blijde groet,
Rob
Als je van nature al een rustige ademhaling hebt, dan zal je hartslag tijdens de oefening niet veel zakken.
En dat je hartslag je ademfrequentie volgt is juist prima! Dat betekent dat de oefening goed gaat!
Blijde groet,
Rob