Koud douchen en rustig ademhalen

Plaats reactie
dennissiliacus

Koud douchen en rustig ademhalen

Bericht door dennissiliacus »

Goeiemorgen,

Ik ben op henelvaartsdag gestart met ‘tem
Je brein’ met ademhalen en koud douchen.
Bij het koud douchen slaat mn ademhaling nog steeds vast. Ik sta er nu ong een minuut of twee onder, maar mn ademhaling blijft schokkerig, stopt of merk dat ik naar adem sta te happen. De rust is er nog niet. Vraag: kwestie van gewoon doorgaan of kan ik beter iets anders doen?
Overigens koud kunstje verademing en tien dagen stil gelezen. Dat motiveert om elke dag bij mn ademhaling te blijven en sochtends te starten met 10 min rustig ademhalen. Ben benieuwd waar ik sta na 30 dagen....😄Hoor t wel,
Mvg
Dennis Siliacus
RunningRob - Sportrusten

Re: Koud douchen en rustig ademhalen

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Dennis,

Wat bij mijn hielp is gewoon warm douchen, dan op koud terwijl je er nog onder staat (dus even over het hoofd laten lopen) en dan de slang pakken en beginnen met het water eerst één voor één je armen en dan je benen te doen en op het einde je hele lijf en op het laatst ook je hoofd. En rustig blijven ademen.
En mocht het nog niet helpen eerst de oefening van WIm Hof doen voordat je de douce koud zet.

Overigens went het wel. Ik doe het nu al een aantal jaar en draai aan het einde van iedere douchebeurt zonder erbij na te denken de warmwater dicht. En douche gewoon verder zonder problemen... Dus het went wel :D

Blijde groet,
Rob
dennissiliacus

Dank voor je reply Rob!
Vanochtend ging t al beter merkte ik.
Ik ga dat doen eerst warm douchen en dan koud.
Dat werkt beter voor mij voel ik aan.
Dank voor je tips.
Ik laat over een paar dagen wel even weten Hoe t gaat.
Warme en koude groet😄
Dennis
RunningRob - Sportrusten

Prima, succes!

Rob
dennissiliacus

Goeiemorgen Rob,

T koud douchen gaat steeds beter dank zij je tips! Eerst ff warm en koud op mn borst armen en benen aan de voorkant. Ik zorg er voor dat ik dan rustig kan ademen en draai dan naar mn rug. Tot ik rustig adem en ga er dan met mb hoofd onder staan. T gaat langzaam aan makkelijker.
Ik merk wel dat ik sochtends koud douchen minder fijn vind dan smiddags of savonds. Maar probeer t ochtend douchen er wel in te houden. Want t frist wel enorm op.
Natte groetjes uit Eindhoven.
Dennis
RunningRob - Sportrusten

Fijn te horen dat het goed gaat!
Moedig voorwaarts! :D

Blijde groet,
Rob
Plaats reactie