Wat doen de dagen voor een marathon?

Stel hier al je vragen.
Plaats reactie
Sonja uit Drenthe

Wat doen de dagen voor een marathon?

Bericht door Sonja uit Drenthe »

Op 12 mei ga ik een marathon lopen, mijn 5de.
Nu heb ik op basis van Sportrusten getraind (niet afgevallen;).
Ik heb aangegeven te starten met het 30 dagen programma op 13 mei, eigenlijk om dat ik niet weet wat te doen de dagen voor de marathon.
Wat zou het advies zijn ten aanzien van koolhydraten stapelen? Misschien vervroeg ik dan alsnog de startdatum...
RunningRob - Sportrusten

Re: Wat doen de dagen voor een marathon?

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Sonja,

Ik adviseer altijd om niet te gaan experimenteren in de week voor de marathon met bijvoorbeeld koolhydraten stapelen. Het laatste wat je wilt is darmproblemen tijdens de marathon. Als je pasta lekker vindt is uiteraard niet op tegen om de dag voor de marathon dit lekker te eten, maar ga niet iets proberen wat je normaal niet zou eten.

Wel is het belangrijk om de dagen voor de marathon goed (water) te drinken. De ochtend voor de marathon ontbijt je niet te zwaar en minimaal 2 uur voor de marathon.

En 13 mei lekker beginnen met het 30 dagen programma!

Succes!

Blijde groet,
Rob
Sonja uit Drenthe

Re: Wat doen de dagen voor een marathon?

Bericht door Sonja uit Drenthe »

In de loop van de jaren zijn we minder gaan stapelen. Wel pasta en tussendoor een krentenbol. Inderdaad veel drinken. Overigens is de marathon de enige afstand waarbij ik nog nooit darmproblemen heb gehad. Bij elke andere afstand of training moet ik de bosjes in.
Plaats reactie