wim hof pauze of niet?

Plaats reactie
marin

wim hof pauze of niet?

Bericht door marin »

Ik heb een vraag over de ademhalingsoefening va Wim Hof. Hoe moet ik deze precies doen? Snel diep in en uitademen zonder pauze en dat tussen de 30 en 40 keer? Dus zonder pauze tussen de uitademing en de volgende inademing? En moet je hierbij dus dieper en sneller inademen dan bij de 'gewone' ademhalingsoefening?
Dank je en fijn weekend!
RunningRob - Sportrusten

Re: wim hof pauze of niet?

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

marin schreef: 13 apr 2019, 12:23 Hoe moet ik deze precies doen? Snel diep in en uitademen zonder pauze en dat tussen de 30 en 40 keer?
Dat klopt, dus heel diep in en uitademen, dus ook dieper en sneller dan bij de gewone ademhalingsoefening.
Na de laatste diepe teug adem je nog 1 keer normaal in en adem je rustig uit. En dan pauzeer je een lange tijd.

Blijde groet,
Rob
marin

Bericht door marin »

Dank je!
Ans Cornelissen

Bericht door Ans Cornelissen »

Ik herinner me nog de Hoop bij Wubbo Ockels.
LBB

Bericht door LBB »

Hallo,

Na het bekijken van het filmpje van Wim Hof (dag 14) weet ik niet zeker of ik hem helemaal snap. In Robs antwoord op deze vraag ljikt het of het alleen maar is: 30-40 keer diep in en kort uitademen, en na de laatste uitademing lang pauzeren. Maar in het filmpje zegt Wim (ongeveer bij minuut 4:06) dat je hierna een grote teug lucht neemt en die 10-15 seconden vast moet houden. Ik neem dus maar aan dat dat laatste er ook bijhoort. Misschien zou het handiger zijn als er ook een link is naar een filmpje waar iemand de ademhaling voordoet.

Verder overigens alle lof voor het programma hoor! Interesssant om de boeken te lezen met alle theorie terwijl je het tegelijk zelf toepast en dus echt de effecten kunt voelen. Ik deed/doe al jaren yoga en krijg hernieuwde waardering voor de begin- en eindoefeningen die ook veel met ademhaling en visualisatie doen.

Groetjes,
Laura
RunningRob - Sportrusten

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Laura,

Ik begrijp de verwarring. Het moet zijn:
Dertig keer diep in- en uitademen ademen over de buik.
Daarna adem je nog één keer diep in en ontspannen uit. Er blijft dus dan nog wat lucht in je longen.
En dan wachten.

Totdat je weer de behoefte voelt om te ademen.

Blijde groet,
Rob
T-weetje.

Bericht door T-weetje. »

Ik heb van de Wim Hof ademhaling begrepen ( Wim Hof heeft overigens ook een App, genoemd WIM HOF METHOD waar de ademhalingsoefening én koud douchen opstaat) dat er 3 cycli van ademhaling zijn, iedere keer ongeveer 30x diep inademen en adem los laten. Na elke cyclus hou je ná de laatste uitademing de adem in zolang je kan, daarna uitademen en nog 1x diep inademen, beetje druk met die ademhaling op het hoofd zetten zodat de zuurstof de hersenen goed ingaat en na 10/15 seconden de adem loslaten.
Daarna weer verder met de volgende cyclus en dit herhalen. Zo heb ik het begrepen en doe ik het😬. Maar ben altijd in voor nieuwe/ andere info!
Plaats reactie