mijn 1e marathon was een feestje!

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
tetie

mijn 1e marathon was een feestje!

Bericht door tetie »

Het sportrusten schema en de ademhalingsoefeningen (trouw 2x per dag gedaan) heeft mij veel gebracht.

Normaal liep ik vooral voor de snelle tijden.. lekker doorstampen, zweten en weer doorgaan. Dat gaf mij een goed gevoel, maar ook veel blessures en onopgemerkt toch meer stress (druk maken om alles....).
De 1e keer langzaam lopen op hartslag! Man man, ik werd er chagrijnig van. Maar ik geloof in de theorie van sportrusten, dus doorgegaan.

En nu kan ik gewoon veel lekkerder lopen (en ook sneller) met een lagere hartslag.
De dag voor de marathon besloten om te wandelen bij alle drinkposten en goed te drinken ivm de warmte, en de beoogde tijd van 4.30 losgelaten.
Genieten en uitlopen was de gedachte.
En dat was het ook: 14 km warming up, 14 wedstrijd en 14 km cooling down :-) De tijd vloog voorbij. Geen moeilijk moment gehad. Ja natuurlijk moe en pijn in mijn benen, maar het is ook een marathon.
Gemiddelde hartslag was 146 (moest tussen 145-150 zijn). Helemaal prima dus. Eindtijd 4.50 Ik ben tevreden! Bovendien nog meer plezier met hardlopen en al met al een rustiger mens geworden.

Dikke prima voor sportrusten en bedankt voor alle fikkies van mijn mede sportrusters!
Mark Zuurhout | Sportrusten.nl

Re: mijn 1e marathon was een feestje!

Bericht door Mark Zuurhout | Sportrusten.nl »

Dank voor het delen en gefeliciteerd met je prestatie!
Wat fijn dat je er echt van hebt genoten.

Nog veel plezier met nagenieten en op naar de volgende!
Ontspannen groet,
Mark

~ Word fit met een glimlach ~
Plaats reactie