Hoi,
Ik doe nu 9 dagen mee aan 30 dagen rustig ademhalen. Ik haal volgens de testjes niet te vaak adem en heb een lage hartslag (ongeveer 43 in rust). Nu mijn vraag: ik houd zoals de instructies vragen dagelijks mijn rusthartslag bij, deze is de laatste tijd hoog omdat ik ieder weekend een hardloopwedstrijd loop en ik dan ook diep ga daarnaast train ik best intensief op de baan etc., dus als ik de dag erna mijn ademhalingsoefeningen doe, is mijn hartslag in rust hoger dan voorheen. Wat kan ik nu met deze informatie? Of moet ik de 30 dagen in een wat rustiger periode doen?
als je wedstrijden loopt: hoe zit dat dan?
-
RunHedwigRun
-
Koen - Sportrusten
Re: als je wedstrijden loopt: hoe zit dat dan?
Hoi,
De ademhalingsoefeningen hebben niet als doel om een lage rusthartslag te hebben, dat is simpelweg een controle om te zien of de oefeningen aanslaan. Als jij voelt dat de oefeningen goed gaan, is het prima om de oefeningen te doen zonder je rusthartslag bij te houden. De oefeningen werken prima om je herstel te bevorderen, je brein te temmen voor creativiteit en concentratie en om je vetverbranding te activeren.
Mijn tip: ga door met de oefeningen, zonder je rusthartslag te meten.
Heb je hier wat aan?
Koen
De ademhalingsoefeningen hebben niet als doel om een lage rusthartslag te hebben, dat is simpelweg een controle om te zien of de oefeningen aanslaan. Als jij voelt dat de oefeningen goed gaan, is het prima om de oefeningen te doen zonder je rusthartslag bij te houden. De oefeningen werken prima om je herstel te bevorderen, je brein te temmen voor creativiteit en concentratie en om je vetverbranding te activeren.
Mijn tip: ga door met de oefeningen, zonder je rusthartslag te meten.
Heb je hier wat aan?
Koen