Marathon Rotterdam

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
joeyvandermeijde

Marathon Rotterdam

Bericht door joeyvandermeijde »

Ook ik liep gisteren de marathon van Rotterdam.
Voor het eerst via sportrusten na 4 marathons me op een "traditionele" manier te hebben voorbereid.
Voor mijzelf kan ik dus wel goed aangeven wat in ieder geval voor mij goed bevalt.

Qua voorbereiding: op een traditionele manier kwam ik regelmatig in blessures die best serieus werden. Via sportrusten bleef ik fit, op hele lichte knieklachten in de laatste weken na, maar deze hinderden mij niet.

Qua records: ik verbeterde mijn PR op de 5, 10, halve en hele marathon met sportrusten.

Qua marathon: tot 35km liep ik met Sportrusten heel vlak. Via de "traditionele" manier had ik altijd vanaf 25km al een verval. Nu pakte ik dus veel winst tussen de 25 en 35km. Ook hield ik mijn hartslag netjes onder controle.
Wat echt cruciaal was is dat ik trouw mijn hartslag bleef volgen, ook al moest ik hierdoor 20 seconde per km langzamer door gaan.
Ik lees veel reacties van mensen dat de hartslag te hoog was maar dat ze toch weigerden om langzamer te lopen omdat het anders te langzaam zou gaan. Ik denk toch echt dat hier de sleutel lag voor mij om zolang zo vlak te lopen.
Uiteindelijk kwam bij 35km wel de man met de hamer en heb ik voor mijn gevoel nog nooit zoveel pijn gehad tijdens het lopen doordat mijn benen ontploften. Uiteindelijk met afwisselend wandelen en lopen de finish gehaald en 19 minuten van mijn PR afgelopen.

Mijn conclusie: iedere marathon zal ik gaan doen op de sportrusten manier :)
Eindtijd : 3.58.15
marianneg

Re: Marathon Rotterdam

Bericht door marianneg »

Gefeliciteerd!

groet,
Marianne
HettyHollander

Bericht door HettyHollander »

Gefeliciteerd.
RunningRob - Sportrusten

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Dank voor je mooie verslag! Gefeliciteerd met je mooie prestatie(s)! :D :D

Blijde groet,
Rob
Roy Schuit

Bericht door Roy Schuit »

Gefeliciteerd Joey! Ik denk dat onze tactiek redelijk overeen kwam en dat de sleutel echt heeft gelegen in het accepteren van een lager tempo dan je gewend bent bij die bepaalde hartslag.
Plaats reactie