Hartslag per training
-
simoneknijff
Hartslag per training
Wat is nu precies de bedoeling?
Stel mijn schema zegt 4K en een hartslag van 157. Moet ik dan eerste inlopen totdat ik die hartslag bereikt hebt en start ik dan met 4K lopen op die hartslag. Met deze aanpak kan een training in totaal makkelijk 5 of 6 km worden.
Of begin ik direct aan mijn 4K, laat mijn hartslag (zo snel mogelijk) oplopen, ga er daarna lichtjes bovenzitten, zodat ik uiteindelijk ongeveer 157 gemiddeld gelopen heb? Dan blijk ik weliswaar als n zot van start te moeten gaan, maar loop ik netjes 4K.
Dank voor jullie feedback!
Simone
Stel mijn schema zegt 4K en een hartslag van 157. Moet ik dan eerste inlopen totdat ik die hartslag bereikt hebt en start ik dan met 4K lopen op die hartslag. Met deze aanpak kan een training in totaal makkelijk 5 of 6 km worden.
Of begin ik direct aan mijn 4K, laat mijn hartslag (zo snel mogelijk) oplopen, ga er daarna lichtjes bovenzitten, zodat ik uiteindelijk ongeveer 157 gemiddeld gelopen heb? Dan blijk ik weliswaar als n zot van start te moeten gaan, maar loop ik netjes 4K.
Dank voor jullie feedback!
Simone
- RunningRob - Sportrusten
Re: Hartslag per training
De afstanden zijn exclusief inlopen. Dus eerst een minuut of 5 tot 10 warm worden en dan de 4km op snelheid. In het begin van deze 4K haal je misschien nog niet gelijk 157, en dat geeft ook niet. Laat hem rustig oplopen tot 157 en houdt dit dan vol tot het einde.
Succes!
Rob
Succes!
Rob
-
simoneknijff
Re: Hartslag per training
Dank voor de toelichting, dat helpt!