Vragen ivm 10 EM tussendoor
Vragen ivm 10 EM tussendoor
Hoi,
Ik ben nu bij dag 65 van het halve marathonschema, en het ging prima, tot twee trainingen van afgelopen dinsdag en donderdag, die gingen heel moeizaam. Mijn rustpols bleek toen ook hoger dan anders. Ik heb gisteren de 10 km volle bak overgeslagen en zojuist 6 km vogels kijken gelopen en dat ging gelukkig weer lekker.
Mijn eerste vraag is of deze dip te maken kan hebben met niet voldoende hersteld zijn van 14 km die ik een week eerder liep? Toen stond 8 km op het programma maar ben ik doorgelopen omdat het lekker ging en ik op 13 april meedoe met een 10 EM-loop (nooit eerder gedaan) en ik wilde testen hoe wat langer lopen zou gaan.
Mijn tweede vraag: Is het een goed idee om nu te switchen naar de 2 laatste weken van mijn hm-schema ivm de 10 EM op 13 april of doe ik dan te weinig? Na de 10 EM ga ik het halve marathonschema weer op te pakken met een aantal weken herhalen. Mijn halve marathon (eerste ooit) is nl. pas op 15 juni.
Alvast bedankt voor de reactie!
Marianne
Ik ben nu bij dag 65 van het halve marathonschema, en het ging prima, tot twee trainingen van afgelopen dinsdag en donderdag, die gingen heel moeizaam. Mijn rustpols bleek toen ook hoger dan anders. Ik heb gisteren de 10 km volle bak overgeslagen en zojuist 6 km vogels kijken gelopen en dat ging gelukkig weer lekker.
Mijn eerste vraag is of deze dip te maken kan hebben met niet voldoende hersteld zijn van 14 km die ik een week eerder liep? Toen stond 8 km op het programma maar ben ik doorgelopen omdat het lekker ging en ik op 13 april meedoe met een 10 EM-loop (nooit eerder gedaan) en ik wilde testen hoe wat langer lopen zou gaan.
Mijn tweede vraag: Is het een goed idee om nu te switchen naar de 2 laatste weken van mijn hm-schema ivm de 10 EM op 13 april of doe ik dan te weinig? Na de 10 EM ga ik het halve marathonschema weer op te pakken met een aantal weken herhalen. Mijn halve marathon (eerste ooit) is nl. pas op 15 juni.
Alvast bedankt voor de reactie!
Marianne
- RunningRob - Sportrusten
Re: Vragen ivm 10 EM tussendoor
Hoi Marianna,
Of misschien heb je slecht geslapen of veel stress gehad op je werk?
Als je er nu geen last meer van hebt zou ik me er dus niet druk over maken.
Succes!
Rob
Dit zou kunnen, maar het kan ook heel goed een onschuldig virusje geweest die (uiteindelijk) goed is opgeruimd door je lijf.
Of misschien heb je slecht geslapen of veel stress gehad op je werk?
Als je er nu geen last meer van hebt zou ik me er dus niet druk over maken.
Te weinig doe je niet, maar ik zou gewoon het schema blijven volgen alleen voor de 10EM één of twee trainingen overslaan zodat je goed uitgerust aan de start verschijnt.
Succes!
Rob
Re: Vragen ivm 10 EM tussendoor
Ha duidelijk. Dank je wel voor je snelle reactie Rob!
groet,
Marianne
groet,
Marianne