Ik kon echt zonder enige moeite mijn halve marathonsnelheid vasthouden en geen centje last van mijn longen of ademhaling. Zelfs als het omhoog ging, kon ik binnen enkele stappen (en goed uitademen) de boel weer onder controle krijgen.
Het grootste probleem zat'm in mijn spieren van mijn bovenbenen. Na 16 á 17 kilometer verzuurde mijn benen ineens (zonder aankondiging
En ik begon eigenlijk direct kreupel te lopen, maar wilde mijn snelheid vasthouden en heb ik ook gedaan.
Mijn enige sceptische puntje van Sportrusten voordat ik ermee begon is wel een beetje uitgekomen: gaat dit wel goed met je spieren, pezen en gewrichten?
Nou nee dus, ik heb geen blessure ofzo, maar mijn knieën met aanhechtingen doen echt heel erg pijn. De spieren in mijn bovenbenen zijn compleet kapot en kan de trap niet op of af.
De voldoening is er niet minder om, maar hoe kan ik bovenstaande de volgende keer of met een hele marathon voorkomen?
Mijn spieren, pezen en gewrichten "kennen" deze afstand toch niet? Dus een marathon zie ik dus eigenlijk al helemaal niet zitten.