hartslag , ik blijf er onder

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
HennyHazenberg

hartslag , ik blijf er onder

Bericht door HennyHazenberg »

Ik ben net 2 weken met het schema voor een hele bezig, en vind het nog lastig en vermoeiend lopen om steeds naar de hartslag te kijken. Moet wennen denk ik.
Maar ik kom ook niet eens bij de hoogte vd hartslag dat ik zou moeten lopen. Vandaag hoge hartslag marathontempo op programma. Moest 143 hartslag worden en 8 km lopen, na 2 km eindelijk op 136, bij 5 k zat ik even op 143 en vervolgens weer onder de 140. Uiteindelijk gemiddeld 135. Benen willen wel sneller, maar ademhaling wil niet, begin te hijgen, wordt vermoeiend lopen.heb het idee dat ik al aan het sprinten ben, (heb eerst 1/2 km rustig ingelopen voordat ik met de 8 km begon).
Is dit normaal, bij hoeveel km moet je op de gewenste hartslag zitten
Ik hoor graag wat ik anders zal moeten doen.
RunningRob - Sportrusten

Re: hartslag , ik blijf er onder

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Henny,

Ik heb even je trainingen bekeken. Als ik naar je 10km tijd kijk zou je ongeveer 4h39 over de marathon doen, dat is 6:38 min/km.
Je loopt meestal veel sneller, dus wat mij betreft mag je wat lager in hartslag trainen.

Ik zou 7 slagen lager gaan trainen, dus alle trainingen mogen 7 slagen lager.

Ik zie wel een stijgende lijn, dus mocht over een week of 3 nog steeds (of weer) het gevoel hebben dat het niet goed gaat, trek dan weer even aan de bel.

Je geeft aan dat je het lastig vind om je hartslag in de gaten te houden: bij de meeste hartslagmeters kun je een zone instellen, dan gaat hij trillen of geeft een geluidsignaal als je te langzaam of te snel gaat. En dan hoef je dus niet steeds te kijken. :)

Succes!

Blijde groet,
Rob
HennyHazenberg

Bericht door HennyHazenberg »

Ga ik doen, bedankt voor de info
Ti

Bericht door Ti »

Hoi Henny, ik had ook dit probleem van "lijkt als of ik moet sprinten." Kon oplossing ook niet hier vinden maar ik heb het gevonden dankzij chirunning. Als je pasfrequentie op 180 kan krijgen. (metronoom) dan gaat je hartslag vanzelf omhoog. Het lijkt heel veel en dat is het ook maar niet het idee dat je moet sprinten. Via chirunning techniek loop je nl wel in de hoge pasfrequentie maar je kan ook kleinere stappen doen. op you tube kan je er meer over vinden.Het is echt de moeite waard om het te proberen want dan hoef je niet meer te sprinten.
Plaats reactie