Juiste HS behalen

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
DennisK

Juiste HS behalen

Bericht door DennisK »

Even wat vragen om zeker te zijn dat het goed gaat......
Train voor de halve marathon en moet 1x echt hard/zeer intensief lopen ,dit wil zeggen 4 Km vol rennen
Echter na 2 KM (soms iets langer)haal ik pas de aangegeven HS ( in dit geval 162). Klopt dit? Ik heb ervoor al een kleine warming up gedaan ( deze tel ik niet mee).
Dit zelfde geldt eigenlijk ook voor de overige afstanden, duurt gemiddeld een 2-3 tal km , en soms langer dat ik op de gewenste HS ben
Klopt dit ?

gr
Dennis
Helmo

Re: Juiste HS behalen

Bericht door Helmo »

Vandaag 2e dag voor halve marathon schema, heb hetzelfde probleem. Pas na 1,5 km op hartslag die ik moet halen, 158, dus rest van de kilometers redelijk boven de 158 gelopen, rond 166, kwam uiteindelijk op 157 gemiddeld uit. Is dit de bedoeling of kan je beter op 158 blijven en een lager gemiddelde halen?
RunningRob - Sportrusten

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi,

De bedoeling is dat je je hartslag op laat lopen tot de gewenste hartslag en deze dan vasthoudt tot het einde van de training. Je gemiddelde hartslag over de hele training kan dan best lager zijn dan verwacht, dat is geen probleem. Je hoeft dus niet veel sneller te lopen om maar gemiddeld goed uit te komen. ;)

Loop wel goed warm voor een de training, zeker als dit een intensieve training is. Tegen het einde van het warmlopen kun je een paar korte sprintjes trekken, dat helpt. Daarna loop je even heel rustig (of doe je bv wat rekoefeningen) voordat je begint aan de kerntraining.

Blijde groet,
Rob
Helmo

Bericht door Helmo »

Rob, dank voor je antwoord. Dit maakt veel duidelijk, langere/betere warming up dus.
Plaats reactie