Hartslagen bij trainingen marathon schema

Plaats reactie
Camiel

Hartslagen bij trainingen marathon schema

Bericht door Camiel »

Hallo,
Na mijn sportrusten halve marathon schema ben ik best wel groot fan geworden van sportrusten. De hoge tempo's waren pittig maar hebben mijn basis snelheid wel verhoogd.
Het schema heb ik gelopen waarbij ik had opgegeven dat mijn anearobe drempel op 170 lag met een 10K van 40 minuten. De halve marathon liep ik in 1u28min en 10K loop ik inmiddels in 39min (laatste 38.55 :)).

Nu ben ik op dit moment voor langere trails aan het trainen. Eind april 35km met 1500 hoogte meters en in juli 47km ook met de nodige hoogte meters.

Nu wil ik het marathon schema gaan gebruiken met af en toe een uitstapje van ong. 20km.
Wat is jullie advies mbt de hartslagen? In de blog van Koen (60km Texel) las ik dat hij de 20km op lage D2 loopt. Bij mijn zou dat volgens de berekening op de website op hartslag 137 zijn. Dit vind ik eigenlijk te laag/langzaam. Dit is een hartslag zone die je bij de traditionele marathon schema's tegenkomt.

Zelf denk ik aan 1x intensief (hartslag 173) en de andere twee trainingen tussen de 153 - 165?
Ben benieuwd naar jullie tips!
RunningRob - Sportrusten

Re: Hartslagen bij trainingen marathon schema

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Camiel,

Ik zou gewoon het marathonschema gebruiken, beide afstanden zitten hier redelijk in de buurt.

Blijde groet,
Rob
Plaats reactie