Stevensloop halve marathon

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
roel_tinneveld

Stevensloop halve marathon

Bericht door roel_tinneveld »

Goedemorgen,

Ik ben aan het twijfelen, de Stevensloop halve marathon is op 17-3 en op 7-4 is de Marathon van Rotterdam. Heb ik dan nog wel voldoende hersteltijd om volledig fit en fris aan de start te staan in Rotterdam?

Vriendelijke groet, Roel
Peter1959

Re: Stevensloop halve marathon

Bericht door Peter1959 »

roel_tinneveld@hotmail.com schreef: 06 feb 2019, 09:31 Goedemorgen,

Ik ben aan het twijfelen, de Stevensloop halve marathon is op 17-3 en op 7-4 is de Marathon van Rotterdam. Heb ik dan nog wel voldoende hersteltijd om volledig fit en fris aan de start te staan in Rotterdam?

Vriendelijke groet, Roel
Hey Roel,

Wat je wel of niet moet doen kan ik je niet vertellen, wel wat ik heb gedaan (en nog ga doen) en ervaren heb.
Op 13 jan 2019 heb ik de halve van Egmond gelopen. Zondag 10 februari loop ik de Two Rivers Marathon in Zaltbommel.
In Egmond redelijk voluit gelopen echter niet volledig 'gesloopt'. Zag het een beetje als uitgebreide intensieve traing ;-). Daarna schema weer gevolgd. Zoals het er nu voorstaat geen nadelige gevolge opgeleverd.

Je zou van de Stevensloop misschien een (relatief) rustige verlengde training kunnen maken. Heb je gelijk tijd om het eten en drinken te oefenen (mocht je daar nog geen ervaring mee hebben).

Groet en succes, Peter
RunningRob - Sportrusten

Re: Stevensloop halve marathon

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Roel,

3 weken is genoeg om te herstellen van een halve, dat is geen probleem. Houd je rusthartslag in de gaten om te zien hoe je herstel gaat.
Als je rusthartslag normaal is / blijft kun je gewoon weer gaan trainen.

En je kunt dus ook als training voor de hele gebruiken door hem op marathonhartslag te lopen, zoals Roel al suggereert :D

Blijde groet,
Rob
Plaats reactie