Combinatie transformational breathing en rustig ademhalen

Plaats reactie
eivandenhoute

Combinatie transformational breathing en rustig ademhalen

Bericht door eivandenhoute »

Ik was al jaren fan van de Buteyko methode. Dankzij jullie boek Verademing doe ik die ademhalingsoefeningen nu eindelijk echt goed denk ik. Dank daarvoor. Vandaag Wim Hof gezien in de filmpjes. Mijn vraag nu: Hoe verhouden deze ademhalingstechnieken zich tot elkaar? En in de praktijk? Gewoon allebei doen gedurende de dag? Of een keuze maken? Koud douchen doe ik al jaren. Dus dat zit goed. Graag je advies. Groet, Ellen
Koen - Sportrusten

Re: Combinatie transformational breathing en rustig ademhalen

Bericht door Koen - Sportrusten »

Hoi Ellen,

De ademhalingsoefeningen voor ontspanning kun je gedurende de dag eenvoudig een aantal keer doen. Bijvoorbeeld in de trein, file of tijdens een vergadering. Niemand die ziet dat je een oefening doet.

De ademhalingsoefeningen van Wim Hof zijn intens en heftig. Die kun je thuis doen, op een matje of in bed.

Als de oefening van Wim Hof goed voelt, raad ik je aan om die oefening 's ochtends te doen als dagelijks ritueel, samen met een andere ademhalingsoefening (Buteyko / Van der Poel of Anapana). De oefeningen hebben één ding gemeen: aan het eind is bij elke oefening het koolzuurgehalte in je bloed hoger geworden, en dat is wenselijk.

Kun je hiermee verder?
eivandenhoute

Re: Combinatie transformational breathing en rustig ademhalen

Bericht door eivandenhoute »

Ja Koen, dank je wel. Ik ga het doen. :D
Plaats reactie