Vogels kijken snelste training?

Plaats reactie
visje24

Vogels kijken snelste training?

Bericht door visje24 »

Hallo, graag wil ik iets vragen over de snelheden waarin in moet lopen.
Ik ben nu twee weken met het marathonschema bezig, en moet mijn twee lange lopen met een hartslag van 143 lopen. Daarvoor moet ik een beetje inhouden, want ik loop dan langzamer dan ik normaal een duurloop doe. Omdat ik geen snelle loper ben, is dat het bijna niet te doen om met vogels kijken nog langzamer te lopen, dus was ik blij dat ik in andere posts zag dat vogels kijken gewoon mag in het temp dat je lekker vindt, en dat dat sneller kan zijn dat met marathon-hartslag. Die doe ik nu dus in het tempo waarin in normaal duurloopjes liep, met een hartslag van ongeveer 155-160.
Maar ik begreep ook dat de intensieve training maar een paar slagen boven je marathon hartslag hoeft. Dat zou betekenen dat Vogels kijken mijn snelste training zou zijn.... Dat lijkt me ook niet de bedoeling, dus ik loop de intensieve trainingen nu met een hartslag van rond de 168, zodat deze ook echt intensief voelt. Is dat oké zo of moet ik het anders aanpakken?
Groetjes!
RunningRob - Sportrusten

Re: Vogels kijken snelste training?

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi,

De intensieve mag best intensief zijn, dus loop die ook intensief, dus dat is in ieder geval sneller dan "vogels kijken" :)

Wat je wel even na moet gaan of je marathonhartslag wel goed is bepaald. Wat is je 10km tijd en je omslagpunt? En hoe snel loop je als je op marathonhartslag loopt?

Blijde groet,
Rob
visje24

Bericht door visje24 »

Hoi Rob,
Bedankt voor je antwoord.
Mijn omslagpunt is 179 en mijn 10-km tijd heb ik geschat op 58 min. Dan kom ik op een hartslag van 143. Daarbij is mijn snelheid ongeveer 8.5 km/u.
Ik ga over twee weken een 10km loop (voluit) doen, ik ben benieuwd of ik deze dan sneller kan lopen (dan 58min), maar meer dan een paar minuten zal het niet schelen.
Groetjes, Aafke
RunningRob - Sportrusten

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

visje24 schreef: 12 jan 2019, 23:51 Daarbij is mijn snelheid ongeveer 8.5 km/u.
Helemaal goed, je tempo op marathonhartslag ligt in lijn met het verwachte tempo.

Succes! En ik ben benieuwd naar 10k

Blijde groet,
Rob
Plaats reactie