Alternatieve trainingen inpassen

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Roelofk

Alternatieve trainingen inpassen

Bericht door Roelofk »

Hoi,

Ik heb me deze week ingeschreven voor het 100 dagen sportrusten/marathon revolutie schema. Op basis van mijn omslagpunt heb ik het schema alvast gemaakt wat ik straks ga gebruiken ter voorbereiding om de marathon van Rotterdam.

Overigens kijk ik echt vol ongeloof naar dit schema omdat ik drie maal een “gewoon” marathon traject heb gevolgd met vele kilometers en dit op mij als erg mager overkomt maar goed ik ga dit meemaken en vind het ook wel spannend. :o

Nu mijn vraag:
Ik ga naast mijn hardloop trainingen ook graag 1 a 2x per week naar BootCamp les hier doen we altijd een vrij intensieve workout met veel planken, opdrukken, lunges, squats en korte sprints. Kan ik dit er gewoon naast blijven doen?
RunningRob - Sportrusten

Re: Alternatieve trainingen inpassen

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Roelof,

Als je een sport doet naast het hardlopen, adviseren we meestal het "vogels kijken" in te ruilen voor de andere sport, in jouw geval dus bootcamp.

Wat je ook kunt doen is je bootcamp doen op een dag dat je ook hardloopt, dus bijvoorbeeld op de dag dat je ook "vogels kijkt", want dat is de lichste training.

Belangrijkste wat je in de gaten moet houden is dat je de rustdagen ook daadwerkelijk rust. Je wordt beter tijdens het herstel.

Succes!

Blijde groet,

Rob
Roelofk

Re: Alternatieve trainingen inpassen

Bericht door Roelofk »

Ok, bedankt Rob duidelijk zo.
Plaats reactie