Rotterdam 2018 gelopen?!

Plaats reactie
kikebb

Rotterdam 2018 gelopen?!

Bericht door kikebb »

Hoi!

Ook Rotterdam gelopen gisteren?
Vertel hoe het was!

Het was mijn eerste marathon.
Ik ging voor 4:30 en ben in 4:49 over de streep gekomen. Het was warm en ik liep al vanaf het begin 8 slagen boven mijn marathon hartslag. Dat heb ik volgehouden tot 35 km met wat meer verval dan gepland (zoals verwacht :lol: ), daarna werd het echt zwaar, ik heb even gewandeld, en de laatste 7km kwam ik niet meer onder de 7 minuten per km...

Grappig wel dat ik die laatste 7 km weer op mijn geplande marathonhartslag zat... mijn hart was gewoon moe denk ik! :D

Nu alleen wat spierpijn, verder niks aan de hand. Geen man met hamer gezien (genoeg gegeten onderweg! oh ja en geen carb loading gedaan van te voren, daar geloof ik niet in. Wel een keer extra opgeschept spaghetti de avond tevoren, en goed ontbeten met havermout). En veel tijd genomen om te drinken, elke post 2 bekers.

Qua voor bereiding: ongeveer het 14 km schema aangehouden, 3-4x per week gelopen. maar wel de langzame duurlopen meestal 17 km gedaan ipv 14. CPC 21km gelopen in den haag, en 1x 25 km, dat was mijn langste training.

ik kan het 14 km programma dus wel aanbevelen maar ik denk toch dat het wel slim is om 1 of 2 keer 30 km ofzo te lopen, je lichaam reageert echt anders na die afstand! Ben wel benieuwd of er echt mensen zijn die nooit meer dan 14km hebben gelopen (en niet jokken he :lol: )

groet! K
Laatst gewijzigd door kikebb op 09 apr 2018, 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Paul Pascha

Re: Rotterdam 2018 gelopen?!

Bericht door Paul Pascha »

Ook gelopen en in 4:14 geindigd. PR, 8 minuten sneller dan m'n 1e marathon in Amsterdam een half jaar terug. In Amsterdam begon het verval al na zo'n 23 km, gisteren pas echt na 30km. iets langer stil gestaan bij de laatste 2 drankposten om ook even wat water extra te drinken en over me heen te gooien.

Ik ben na "Egmond" en "Schoorl" (30K) ingestapt in WK8 van het 14K schema en mij daar braaf aan gehouden. 1 "vogels kijken" training overgeslagen. Erg goed bevallen al met al. Een stuk beter te combineren met werk & gezin.

Nu weer op naar Amsterdam. Vanaf vrijdag 13 juli ga ik daar weer 100 dagen sportrustend naartoe werken en zal ik alleen de Dam tot Dam loop even smokkelen.
Bas V

Bericht door Bas V »

Van harte met het behalen van de eindstreep. Ik heb echt niet meer dan 14 km getraind in voorbereiding op
Rotterdam overigens!
kikebb

Bericht door kikebb »

Gefeliciteerd Paul!
succes met de voorbereiding voor de volgende!

mbt tot die 14 km... degenen voor wie het geen debuut marathon is, hebben dus als eens langer dan 14 km gelopen! Dan weet je al wat er komt. in mijn geval had ik dan denk ik de tweede helft wat minder verval gehad, want ik 'spaarde' me nogsteeds omdat ik dacht dat ik het anders niet zou halen. iets meer snot voor de ogen kan ik nog wel hebben...

K
PieterK

Bericht door PieterK »

Goed gedaan allemaal, ook ik liep gisteren voor het eerst, heb mij volledig aan het schema gehouden .
Mijn hartslag was vanaf het begin ook steeds 10 slagen hoger dan normaal en bij km wel 20, dat heb ik gemerkt in het laatste stuk, daarop erg moeten inleveren.
Maar nu ben ik tevreden, voel me goed, beetje spierpijn verder niet dus het schema werkt wel :)
Edwin

Bericht door Edwin »

Ook Rotterdam gelopen met een streeftijd van 4uur. Lekker hoog inzetten, maar zat er bij de 32km doorheen, werd niet veel later ingehaald door de hazen van de 4uur limiet. Nog even aangezet maar had het gevoel dat er elk moment iets fout kon gaan in mijn kuiten. Dus op de 34 km gaan wandelen en af en toe op platvoeten wat joggen. Uiteindelijk 4 uur 19. Eerlijkheid gebied te zeggen dat ik een maand voor de marathon op de 3 weken vakantie maar 1 keer per week heb hardgelopen (misschien is het daar fout gegaan). Wie zal het zeggen. Toch trots op mijn eerste Marathon. En nu ligt er toch weer een uitdaging.

Gr. Edwin
RunningRob - Sportrusten

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Alle finishers van harte gefeliciteerd met je mooie prestatie in deze pittige editie van de Rotterdam marathon! :D :D

Dank voor alle mooie en minder mooie verslagen!

Blijde groet,

Rob
kekek

Bericht door kekek »

Hoi.. Hoi...
Allemaal van harte gefeliciteerd met jullie prestatie.👏
hier is mijn review van gisteren.
Dit is mijn 2e marathon na Eindhoven 6maanden geleden.
Bij marathon Eindhoven deed ik nog oude schema, tot mij langste km 38 in mijn training waardoor ik heb veel blessure gehad.
Sinds eind december ben ik begonnen met 14km schema. Ik heb wel gesmokkeld met 2 keer halve marathon Egmond en Stevensloop en week vantevoren zwemloop gedaan maar wel kort afstand.
Ik heb geen blessure gehad, fris aan de start, (goedkoop voor mijn portemonnee voor fysio en sportmasseur😛)
Jammer genoeg vanaf km 2-18 heb ik maag problemen. Ik heb in die ochtend alleen 1 brood met pindakaas. Waarschijnlijk door alle gel en Energiedrank die heb ik van tevoren genomen kon mijn maag niet hebben.
Vanaf de eerste drinkplaats moest ik wandelen en rustig drinken. Op km 18 was ik gestopt bij EHBO om paracetamol te vragen, helaas hebben ze niet.
Ik had ff gedacht om eruit te gaan, teveel pijn. Toch doorgegaan maar heel rustig lopen en noet op mijn tijd tentetten. Ik kan mijn PR toch niet halen 😪
Op km 26 heb ik in mijn tas brufen 400 mg gevonden. Normaal nam ik nooit pijnstiller in mijn tas tijdens het race. Wonder boven wonder. Ik nam 1 brufen op.
Vanaf km 30 was mijn buik rustig en begon mijn bovenbenen te vervelen.Maar daar kan ik best wat hebben.
Ik had gedacht dat ik mijn PR. 4:37 niet meer kon halen door teveel gestopt bij ieder drinkpost waar ik normaal nooit ben gestopt.
Tot km 35 heb ik goede hartslag en ik kon rennnen met mond dicht. Adem in en uit door de neus. En trouwen heb ik dit oefening gedaan om mijn buikpijn weg te krijgen .

Tot slot ik liep 4 min sneller, ik heb nieuwe PR. Dankzij sportrusten, en ik geloof dat ik eigenlijk nog beter kan lopen als ik mijn omstandigheden niet gehad.
Nu concentreren op Triathlon seizoen en mogelijk marathon Amsterdam.

Dank je wel voor jullie schema. Het werkt echt met name voor iedereen die gezin en fulltime werken zoals ik.
Nu kan ik weer uitslapen. Want door de weeks ging mijn wekker op 5:15 om eerst lopen en daarna ging werken.

Sorry voor lange verhaal
🏃🏽‍♀️👍
RunningRob - Sportrusten

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

kekek schreef:Sorry voor lange verhaal
Sorry???? Bedankt voor je lange verhaal :D :D

Gefeliciteerd met je prestatie! Erg knap met dit warme weer! :D :D

Blijde groet,

Rob
Plaats reactie