Balen, het ging zo goed. 20 feb schoot het in eens in mijn linkerkuit! Onder behandeling van fysio. Ik heb 16 dagen niet kunnen hardlopen. Wel kunnen schaatsen, 2x aquafit gedaan, en 1x gefietst, dat ging allemaal wel. Kuitspier is nu vrijwel hersteld . Ik mag weer lopen van de fysio: eerst op lagere hartslagen(12 lager dan mijn lage marathon hartslag, elke keer 5 hartslagen hoger), nog een week geen intensieve lopen.
Gisteren ging goed, een uur op hele lage hartslag gelopen, hopelijk kan ik het nu weer opbouwen.
Zal ik de intensieve lopen nu maar laten zitten, en alleen de duur weer gaan trainen op marathonhartslag, zodra dat weer kan?
En het belangrijkste: is het nog verstandig voor de marathon te gaan op 8 april?
kuitblessure in aanloop Rotterdam Marathon
- RunningRob - Sportrusten
Re: kuitblessure in aanloop Rotterdam Marathon
Kuitblessures zijn echt vervelend, en alleen een rustige opbouw zorgt ervoor dat ze niet meer terug komen. Dus ik kan me goed voorstellen dat je de intensieve even laat zitten.Mie schreef:Zal ik de intensieve lopen nu maar laten zitten, en alleen de duur weer gaan trainen op marathonhartslag, zodra dat weer kan?
Ik durf hier niet een volmondig ja hierop te zeggen, want ik kan vanaf hier moeilijk inschatten hoe ernstig het is. Conditioneel verwacht ik geen problemen, dat zit wel goed als ik je berichtje zo lees.Mie schreef:En het belangrijkste: is het nog verstandig voor de marathon te gaan op 8 april?
Als de trainingen goed blijven gaan, dan zie ik de marathon ook wel zitten, maar ik denk dat je fysio je hier ook wel in zal adviseren
Blijde groet,
Rob