van start naar gewenst hartslag

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
JacquelineDirks

van start naar gewenst hartslag

Bericht door JacquelineDirks »

vandaag mijn eerste echte loop met 100 dagen sportrusten gedaan, 6 km met een hartsalg van 142.

dat viel tegen heb het idee veel gewandeld te hebben, om mijn hartslag te verlagen (ging op een gegeven moment echt niet meer met mijn ademhaling) maar mijn vraag; de tijd/afstand die ik nodig heb om van mijn start hartslag (die dus naar beneden is gegaan door de 2 minuten ademhalen voor het lopen) naar die 142 te komen, telt die bij die 6 km, of gaan de 6 km pas in bij de juiste hartslag?

groetjes en nog een prettige avond allen Jacqueline Dirks
geadehoop

Re: van start naar gewenst hartslag

Bericht door geadehoop »

Ja, dat wil ik ook graag weten. De eerste training (7km - 135) had ik het idee, dat ik dat lang kon volhouden. De tweede (4km-140), was lastig. Probeerde zo snel mogelijk op de 140 te komen, maar dat duurde 1 km. Zijn er dan nog 3 of 4 over om te gaan? Hartslag liep vervolgens snel op. Dus weer tempo terug. Dat maakte het erg onregelmatig en m.i. vermoeiend. Ik zie graag jullie reactie. Groet en een mooie avond, Gea
NanjaNunnink

Bericht door NanjaNunnink »

Vorige week tijdens onze aftrap werd dat gevraagd en toen was het antwoord dat je altijd eerst een minuut of 6 inloopt en daarna geleidelijk naar de genoemde hartslag gaat. Dan de in het schema aangegeven afstand op die hartslag lopen. Afsluiten met 6 minuten uitlopen.
Mark Zuurhout | Sportrusten.nl

Bericht door Mark Zuurhout | Sportrusten.nl »

Zelf loop ik altijd rustig in (500 tot 800 meter), zodat mijn hartslag geleidelijk aan oploopt. Daarna begin ik mijn training, meestal zit ik dan nog wel zo'n 10 tot 15 slagen van mijn beoogde hartslag. Bij korte afstanden (< 5km) loop ik wat steviger in en start ik mijn training pas als mijn hartslag de gewenste waarde bijna heeft bereikt.

Lopen op hartslag kan zeker in het begin best wennen zijn, je snelheid kan erg variëren tijdens je training.

Succes en groet,
Mark
Ontspannen groet,
Mark

~ Word fit met een glimlach ~
Plaats reactie