trail Houffalize

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
rolf.broring

trail Houffalize

Bericht door rolf.broring »

Hallo

Eind januari is de Houffa trail in de Ardennen waarvoor ik mij vorig jaar al heb ingeschreven. Momenteel ben ik begonnen met een marathon schema voor Rotterdam. Lage hartslagen (139-143) en snelheden dus.
De trail heeft veel hoogteverschillen en is 17 km lang en pittig. Vorig jaar 2 uur en 15 min over gedaan.
Moet ik de trail afzeggen vanwege de hoge belasting of kan ik op een laag tempo toch meedoen?
Camiel

Re: trail Houffalize

Bericht door Camiel »

Ha Rolf,

Zelf ben zit ik op dit moment in week 6 van mij halve marathon schema en doe ook mee met de houffalize x trail. Ik doe het hele weekend mee en loop dus de 4km, 20km en zondags de 10 km.
Omdat ik nu relatief weinig kilometers train loop ik de 20km op een rustig tempo en kijk ik zondag hoe de benen voelen maar ga ik ook niet vol uit.

Gezien jij het programma voor de hele marathon volgt loop je meer kilometers dan ik. Afzeggen zal ik daarom zeker niet doen! Zelf neem ik vooraf en na het weekend 3 dagen rust en pak dan mijn schema weer op.

Groet Camiel
rolf.broring

Bericht door rolf.broring »

Dag Camiel, bedankt voor je bericht. Ik weet van 2016 dat de Ardennen behoorlijk pap in de benen veroorzaken, dus vandaar mijn vraag. Met minder trainingskilometers als gebruikelijk zou er inderdaad meer ruimte moeten zijn om het te volbrengen.
Er zijn binnen onze loopgroep meer zielen die 4-20 en dan nog eens 25 gaan doen. Mij leek 1x 17 wel voldoende :)
Misschien tot ziens in Houffalize!
Camiel

Bericht door Camiel »

Misschien hebben de mensen van sportrusten hier nog een advies over. Bijvoorbeeld bij welke hartslasgen te lopen.
Mijn advies; loop in het begin niet te hard van stapel (heb ik vaak last van :D )
RunningRob - Sportrusten

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Rolf,

Ik zou hem gerust lopen hoor. Je kunt hem lopen op marathonhartslag, als dat lukt :) (gezien de hoogteverschillen). Zorg dat je er uitgerust aan begint, dus loop 2-3 dagen voor de loop niet meer, de dagen erna kun je aan je rusthartslag zien of je goed bent hersteld.

Succes!

Met blijde groet,

Rob
Plaats reactie