New York City marathon met z'n drieen!

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Rian Gerris

New York City marathon met z'n drieen!

Bericht door Rian Gerris »

5 November voor de 2de keer de marathon van NY gelopen. In 2008 ook en toen was het m'n eerste marathon.
Sindsdien elk jaar 1 marathon, dus 2017 de 10e en dit keer met m'n 2 volwassen zonen.
9 keer getraind met het 'reguliere' schema en nu dus, net als de zonen, met sportrusten.
Vorig jaar nog een PR gelopen van 3.37, maar NY is geen marathon voor een PR, daarom durfde ik nu wel Sportrusten te proberen, eerst was het toch van 'never change a winning team'.
Veel getwijfeld tijdens de trainingen, vooral over de marathonhartslag, die veel lager zou moeten zijn dan waarmee ik gewend was te trainen. Ook erg wennen aan het alleen trainen, ik ben gewend in clubverband te trainen en vind dat ook veel gezelliger.
Maar voordeel van Sportrusten is; harder en korter lopen, dus eerder thuis, kost aanmerkelijk minder tijd.
Voor de marathon is m'n rustpols veel gedaald, liep ik sneller met een lagere hartslag, ik voelde me topfit en had eigenlijk helemaal niet het gevoel dat ik voor een marathon aan het trainen was.
Maar daardoor ook juist onzeker of het wel zou lukken, want ik voelde me niet zo afgetraind als anders. 14 km prima maar 42 is een ander verhaal!
Met z'n drieen ca 5 km samen gelopen en toen is de jongste gaan versnellen. Oudste had een te hoge hartslag en wilde nog niet versnellen. Mijn hartslag was heel laag, bijna 'vogels kijken'. Vanaf ca 28 km hebben we de turbo aangezet om toch nog binnen de 4 uur te kunnen finishen, even 12 km 'voluit'! Maar het is gelukt
Eigenlijk alledrie te langzaam begonnen, jongste een negative split van 15 min! Oudste en ik van 5 min.
Ik denk dat we alledrie een te lage marathonhartslag hebben doorgekregen, volgens het boek dan en 100 dagen online.
Maar....daarom wel volop genoten en dat moet je zeker doen in New York!
De zonen lopen zeker nog wel een keer een snellere tijd.
En ik ga volgend jaar Berlijn lopen en ik denk toch weer met Sportrusten. Wel met een hogere hartslag en misschien nog wat aan passingen. Ik mis ook de lange duurlopen. Volgens mij moet je lijf, spieren en gewrichten ook wennen aan zo'n lange afstand. Om een PR te willen lopen zou ik Sportrusten niet aanbevelen. Maar om relaxed een marathon te lopen is het voor mij een prima schema!
RunningRob - Sportrusten

Re: New York City marathon met z'n drieen!

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Gefeliciteerd! Leuk om zo een marathon te kunnen lopen! :D :D

Met blijde groet,

Rob
Plaats reactie