Terschelling gefinisht met een lach
-
Margreet77
Terschelling gefinisht met een lach
Gisteren, zondag 5 november was het zover. Mijn eerste marathon. Ik heb keurig het 100-dagenschema afgewerkt. Best intensief om vier keer per week te lopen, maar deed het met plezier.
Om 12:40 gestart nadat we nog ff 2,5 kilometer naar de start moesten sprinten (door een gebrekkige planning waren we bijna te laat..)Daardoor was ik in ieder geval alvast lekker warm.
Al snel kon ik goed op mijn marathonhartslag lopen (hoog 149) met de wind in de rug, af en toe een wat hogere hartslag. Dat liep erg lekker. Ik was gestart samen met mijn hardloopvriendin en we zouden samen blijven zolang als dat comfortabel was. Op het 18 kilometerpunt draaiden we en kregen we dus ook de wind tegen of van opzij. Dat werd iets pittiger, maar nog steeds prima te doen. Het halve marathonpunt passeerden we na 2:06. Prima dus. Ik ging mijn knie iets voelen maar gelukkig zette dat niet door. Mijn vriendin kreeg het wel erg zwaar. Na ongeveer 26 kilometer begon het te hagelen wat natuurlijk best een heroïsch effect gaf. Ook mijn kuiten begonnen wat stijf te worden, maar oké, je mag wat voelen. Ik had het nog steeds niet echt zwaar en moest steeds wat inhouden om mijn vriendin erbij te houden. Daardoor had ik inmiddels een hartslag van 133...We waren keurig op tijd op strand (33 km) en daar ben ik "los" gegaan. Vanaf dat punt heb ik alleen maar mensen ingehaald. Met de wetenschap dat ik het wel ging redden kwam ik na 36 km van het strand af en kreeg vleugels. Die laatste 6 heb ik echt geknald en na 4:24 minuten kwam ik lachend over de finish! Het was een geweldige ervaring waar ik onwijs van genoten heb. Ik ben superblij met het schema. Op basis van mijn 10k-tijd zou ik er 4:39 over doen...dat werd dus 15 minuten sneller en daar ben ik best trots op. Op naar Rotterdam!
Om 12:40 gestart nadat we nog ff 2,5 kilometer naar de start moesten sprinten (door een gebrekkige planning waren we bijna te laat..)Daardoor was ik in ieder geval alvast lekker warm.
Al snel kon ik goed op mijn marathonhartslag lopen (hoog 149) met de wind in de rug, af en toe een wat hogere hartslag. Dat liep erg lekker. Ik was gestart samen met mijn hardloopvriendin en we zouden samen blijven zolang als dat comfortabel was. Op het 18 kilometerpunt draaiden we en kregen we dus ook de wind tegen of van opzij. Dat werd iets pittiger, maar nog steeds prima te doen. Het halve marathonpunt passeerden we na 2:06. Prima dus. Ik ging mijn knie iets voelen maar gelukkig zette dat niet door. Mijn vriendin kreeg het wel erg zwaar. Na ongeveer 26 kilometer begon het te hagelen wat natuurlijk best een heroïsch effect gaf. Ook mijn kuiten begonnen wat stijf te worden, maar oké, je mag wat voelen. Ik had het nog steeds niet echt zwaar en moest steeds wat inhouden om mijn vriendin erbij te houden. Daardoor had ik inmiddels een hartslag van 133...We waren keurig op tijd op strand (33 km) en daar ben ik "los" gegaan. Vanaf dat punt heb ik alleen maar mensen ingehaald. Met de wetenschap dat ik het wel ging redden kwam ik na 36 km van het strand af en kreeg vleugels. Die laatste 6 heb ik echt geknald en na 4:24 minuten kwam ik lachend over de finish! Het was een geweldige ervaring waar ik onwijs van genoten heb. Ik ben superblij met het schema. Op basis van mijn 10k-tijd zou ik er 4:39 over doen...dat werd dus 15 minuten sneller en daar ben ik best trots op. Op naar Rotterdam!
- RunningRob - Sportrusten
Re: Terschelling gefinisht met een lach
Gefeliciteerd! Wat een top prestatie! Hulde!
Blijde groet,
Rob
Blijde groet,
Rob
-
Margreet77
Met de kramp nog in mijn kuiten denk ik toch alweer na over de volgende marathon. Ik zou heel graag Rotterdam willen lopen. Dan zou ik op 29 december met het schema moeten starten. Is dat verstandig? En wat is handig voor het herstel nu en de komende tijd? En..blijven mijn gegevens van de afgelopen periode beschikbaar?
-
Sannybarnshed
Jeee, Margreet, wat goed!
Ik zag je tijd al bij de uitslagen staan!
De mijne staat er niet tussen natuurlijk, maar hé, ik heb wel mijn PR op de halve met 6 minuten verbeterd!
(en toen de hagelbui losbarstte zat ik al in de dierenbus onder de warme dekentjes, hihihi)
Succes met de volgende uitdagingen!
Ik zag je tijd al bij de uitslagen staan!
De mijne staat er niet tussen natuurlijk, maar hé, ik heb wel mijn PR op de halve met 6 minuten verbeterd!
(en toen de hagelbui losbarstte zat ik al in de dierenbus onder de warme dekentjes, hihihi)
Succes met de volgende uitdagingen!
Ik ben vanaf december 2016 bijna een half jaar geveld geweest met een bloedvergiftiging en heb tijden doorgebracht met in bed liggen en een beetje sjokken achter een rollator. Op 24 mei heb ik voor het eerst weer buiten een beginnetje gemaakt met hardlopen. Na een paar maanden toch bedacht dat het wel mooi zou zijn om weer een marathon te lopen en heb (wat mijn derde marathon zou worden met het 100 dagen schema) de training weer opgepakt. Eergisteren de Berenloop op Terschelling gelopen in 3:52, en inderdaad, gefinisht met een lach
Bedankt Koen!
Bedankt Koen!
- RunningRob - Sportrusten
Gefeliciteerd met je prestatie! Hulde!Wimlopen schreef:Eergisteren de Berenloop op Terschelling gelopen in 3:52, en inderdaad, gefinisht met een lach
Ja hoor dat, kan prima. Neem eerst voldoende tijd rust, eventueel wandelen of fietsen en begin dan weer met vogels kijken. Als dat goed gaat kun je weer voorzichtig gaan hardlopen. Tot het volgende schema begint kun je in zones trainen, dus b.v. een keer vogels kijken, een keer in D3 en 1 of 2 keer in D2. Je gegevens blijven staan totdat je weer een nieuw schema aanmaakt. Mark heeft wel aangegeven dat er een functie komt om de gegevens te exporteren, maar ik weet eerlijk gezegd niet wanneer dit beschikbaar komt.Margreet77 schreef:Is dat verstandig? En wat is handig voor het herstel nu en de komende tijd? En..blijven mijn gegevens van de afgelopen periode beschikbaar?
Blijde groet,
Rob