Gisteren de eerste editie van de 'Great Bruges Marathon' gelopen. Dit was mijn tweede marathon (Amsterdam gelopen verleden jaar). Verleden jaar 4h23 gelopen dit jaar 4h11. Dus ben ik best wel tevreden maar volgens het schema had ik 4h02 moeten lopen. Gisteren was het wel warm en ik had ook last van een sterke tegenwind vanaf 25K.
Als ik kijk naar het verloop van de wedstrijd. Ik zat snel aan mijn 'hoge' Marathonhartslag maar het tempo voelde lekker aan. Ik ben dan maar blijven doorlopen op 'hoge' marathonhartslag. in mijn achterhoofd had ik wel schrik om de man met de hamer tegen te komen. Tot aan 27k liep het vlot maar dan begon ik het zwaar te krijgen. Mijn tempo begon serieus te zakken. Tussen 28k en 37k was puur afzien maar conditioneel ging het nog goed. Mijn hartslag viel zelf terug tot op mijn lage marathonhartslag maar de benen wilden niet meer mee. Vanaf 37k vond ik een tweede adem en kon ik weer versnellen. Vanaf 39k ben ik dan in het rood gelopen tot aan de eindstreep. Achteraf gezien had ik waarschijnlijk moeten vertragen in het begin en terug gaan naar mijn lage marathonhartslag.
Mijn conclusie: voor mij werkt het schema.Als ik nog eens een marathon loop zal het zerker volgens dit schema zijn.
Sportieve groet,
Claus
Brugge Marathon - tevreden
- RunningRob - Sportrusten
Re: Brugge Marathon - tevreden
Gefeliciteerd! Mooie prestatie! Hulde!
Bedankt voor je verslag,
Rob
Bedankt voor je verslag,
Rob