Gels tijdens HM
Gels tijdens HM
Komende zondag HM Eindhoven!
Zeer benieuwd of het sportrusten programma zijn vruchten gaat afwerpen, maar tot dusver voel ik me top en loop ik stukken sneller.
Zijn er nog tips mbt de gels op 13 en 17 km?
Neem je die bijvoorbeeld met water?
Is het aan te raden zelf water mee te dragen?
Ik loop het liefst zonder van alles rond mijn middel...
Zeer benieuwd of het sportrusten programma zijn vruchten gaat afwerpen, maar tot dusver voel ik me top en loop ik stukken sneller.
Zijn er nog tips mbt de gels op 13 en 17 km?
Neem je die bijvoorbeeld met water?
Is het aan te raden zelf water mee te dragen?
Ik loop het liefst zonder van alles rond mijn middel...
-
Remy Salters
Re: Gels tijdens HM
Ha Jorn, worstel met dezelfde vragen. Het liefst loop ik zonder band maar ik ga ook de HM van Eindhoven lopen aanstaande zondag.Water bij zo'n drinkpost vind ik verschrikkelijk, de helft vliegt over beker heen en de andere helft verslik ik me in.. Maar zo'n band heeft ook niet echt mijn voorkeur, maar wel handig met die knijpbekertjes erin. Ik zag op site van marathon eindhoven dat ze van die verzorgingsposten hebben met Isostar drankjes. En gelletje heb ik nog niet eerder gebruikt, maar ga die nog wel kopen, dus dan is het wel weer handig om zo'n band te hebben.
Ben benieuwd wat de deskundigen ervan vinden..
Ben benieuwd wat de deskundigen ervan vinden..
- RunningRob - Sportrusten
Hoi,
Er zijn gels die je zonder water mag / kunt innemen, let er dus even op bij het kopen. Het is kort dag maar ik zou de gel wel even uitproberen tijdens een training, gewoon om te kijken of je hem lust en of je maag het verdraagt.
Ik gebruik zelf een Flipbelt voor het meenemen van de gels.
Verder verbied niemand je om even rustig te wandelen om te drinken! Dat doe ik tenminste wel tijdens een halve of hele.
Dit kost nauwelijks extra tijd. En mocht je in een groepje lopen: die heb je zo weer ingehaald
In de tijd dat ik Sportrusten nog niet kende, en wel trainingen deed van 20km of meer, gebruikte ik een band waarin 1 bidon paste die op de rug zit. Deze heb ik altijd zonder te voelen prima kunnen meenemen. Tegenwoordig gebruik ik die dus nauwelijks meer, en in de (halve) marathon neem ik dus gewoon het water dat aangeboden wordt.
Succes in EIndhoven!
Rob
Er zijn gels die je zonder water mag / kunt innemen, let er dus even op bij het kopen. Het is kort dag maar ik zou de gel wel even uitproberen tijdens een training, gewoon om te kijken of je hem lust en of je maag het verdraagt.
Ik gebruik zelf een Flipbelt voor het meenemen van de gels.
Verder verbied niemand je om even rustig te wandelen om te drinken! Dat doe ik tenminste wel tijdens een halve of hele.
Dit kost nauwelijks extra tijd. En mocht je in een groepje lopen: die heb je zo weer ingehaald
In de tijd dat ik Sportrusten nog niet kende, en wel trainingen deed van 20km of meer, gebruikte ik een band waarin 1 bidon paste die op de rug zit. Deze heb ik altijd zonder te voelen prima kunnen meenemen. Tegenwoordig gebruik ik die dus nauwelijks meer, en in de (halve) marathon neem ik dus gewoon het water dat aangeboden wordt.
Succes in EIndhoven!
Rob
Thanks Rob.
@r.salters: ik stop die gelletjes ook wel eens in het binnenzakje (voor sleutel) van mijn hardloopbroek, dan heb ik geen band nodig.
@r.salters: ik stop die gelletjes ook wel eens in het binnenzakje (voor sleutel) van mijn hardloopbroek, dan heb ik geen band nodig.
-
Christophe
Zat hier ook lang over te dubben maar ga gewoon met wat powershotjes in mijn broek en zonder verdere tierlantijnen lopen. Die drinkposten zijn er niet voor niets en het is ook wel lekker om af en toe even het gas eraf te kunnen gooien om wat te drinken en te eten.
-
Remy Salters
Dank voor jullie reacties. Ben eruit. Zonder band met 2 gelletjes in hardloopboek. Gaat lukken. @Jorn: succes zondag!
Thanks!! Jij ook succes!r.salters4@upcmail.nl schreef:Dank voor jullie reacties. Ben eruit. Zonder band met 2 gelletjes in hardloopboek. Gaat lukken. @Jorn: succes zondag!