Rustpols van fitbit aanhouden?

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Sannybarnshed

Rustpols van fitbit aanhouden?

Bericht door Sannybarnshed »

Goeiemorgen!

Ik draag een fitbit die consrant mijn hartslag meet. Die geeft ook een gemiddelde rustpols weer per dag, die ik nu ook gebruik om in het schema te noteren.
Maar als ik echt gericht een ademhalingsoefening doe, zakt hij veel lager dan dat getal. Wat moet ik nu aanhouden? Want ik vind het lastig om op mijn nigal drukke dagen met twee kleine kinderen en altijd haast en gedoe in de ochtend een moment te vinden om te meten, daarom was ik zo blij met m'n fitbit, die dat gewoon automatisch bijhoudt :)
RunningRob - Sportrusten

Re: Rustpols van fitbit aanhouden?

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Sanny,

Ik heb geprobeerd te achterhalen hoe fitbit de rusthartslag vaststelt, maar kan hier niet goed een antwoord op vinden.
De vraag is of deze continu meet of af en toe? En is het een gemiddelde waarde of de laagste waarde?
Registreert de fitbit wel de hele dag? Dus zie je ook 's nachts de hartslag in een grafiek?

Normaal gesproken neem je voor de rustharstlag de laagste waarde die je gedurende een korte periode meet op een bepaald moment van de dag. Als je fitbit de laagste waarde neemt van de hartslag gedurende 24 uur, dan zou dit ook een prima meetwaarde moeten opleveren. Een gemiddelde waarde van iets wordt al discutabel, want de vraag is hoe weet de fitbit dat je in rust bent?

Misschien dat een andere sportruster een antwoord op weet op de vraag hoe fitbit de rusthartslag meet?

Met blijde groet,

Rob
Sannybarnshed

Hoi Rob,

Ik weet niet precies hoe het berekend wordt. Hij meet wel continue. Ook als ik slaap. Mijn laagste slaaphartslag is een paar slagen lager dan het getal dat hij als rusthartslag aangeeft. Er zit een bewegingssensor in en met de metingen daarvan i.c.m mijn hartslag 'weet' de fitbit of ik rust of slaap, denk ik...
korz

Bericht door korz »

ik gebruik de fitbit rust hartslag. werkt prima. Kan nu ook steeds beter voorspellen als ik ziek word. Dan gaat de rusthartslag omhoog. Als ik een paar dagen mijn ademhalingsoefeningen niet doe voor het slapen gaan, dan zie ik dat ook in de rusthartslag op mijn fitbit. Voor mij een prima manier van meten!

groet,

Maarten
Lopen met je hart: heerlijk!
RunningRob - Sportrusten

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Dank Maarten,

Kun je hier wat mee Sanny?

met blijde groet,

Rob
Sannybarnshed

Hoi! Sorry voor de late reactie. Er kwam een buikgriepje tussendoor :(
(Wat inderdaad terug te zien is aan mijn oplopende rusthartslag!)
Ik ga gewoon de fitbit hartslagen aanhouden, dat geeft dan het meest betrouwbare beeld, denk ik.

Dank!
Plaats reactie