Hoi,
Ik zit in week 5 met de training en moest afgelopen vrijdag eigenlijk 10 km voluit lopen.
Deze heb ik ivm mijn werk verschoven naar de zaterdag en dit was lichamelijk en metaal best zwaar maar heb toch sneller gelopen als ooit eerder. Namelijk van 49 min naar 47 minuten waarbij de 'oude' tijd al zeker een 1,5 jaar geleden is.
Uiteraard best trots maar op zondag stond de volgende training van 5 km op hoge marathon hartslag.
Heel bijzonder, maar op dinsdag na het werk was ik volledig leeg en ben zeer vroeg gaan slapen en heb het vogeltjes kijken maar even overgeslagen.
Nu op woensdag voel ik mij wel weer iets beter maar nog niet geheel top zoals voor zaterdag.
Ga het maar wel proberen te lopen.
Hebben jullie hier nog een tip voor?
Groet,
Alex
Slechte dag
- RunningRob - Sportrusten
Re: Slechte dag
Hoi Alex,
Je was zondag denk ik nog niet goed hersteld van de intensieve loop van zaterdag, en twee dagen daarna kwam dan de terugslag.
ALs zo'n situatie zich weer voordoet zou ik de trianing van zondag en dinsdag verwisselen, dus op zondag vogels kijken en dinsdag intensief.
Je rusthartslag verteld je ook hoe goed je bent hersteld, mocht die te hoog zijn dan is het beter om een training over te slaan.
Met blijde groet,
Rob
Je was zondag denk ik nog niet goed hersteld van de intensieve loop van zaterdag, en twee dagen daarna kwam dan de terugslag.
ALs zo'n situatie zich weer voordoet zou ik de trianing van zondag en dinsdag verwisselen, dus op zondag vogels kijken en dinsdag intensief.
Je rusthartslag verteld je ook hoe goed je bent hersteld, mocht die te hoog zijn dan is het beter om een training over te slaan.
Met blijde groet,
Rob