hartslag D2

Plaats reactie
Marhein

hartslag D2

Bericht door Marhein »

Hallo Maarten of Koen,
Ik kwam jullie programma tegen omdat ik een halve marathon wil gaan lopen. Ik ben nu een aantal weken aan het lopen met een hartslagmeter en ademhalingsoefeningen. Inmiddels weet ik ook door een veldtest te doen dat mijn omslagpunt 174 is. D2 is dan 140-157 voor mij. Mijn vraag is of je gemiddelde hartslag van een training ergens tussen die waardes moet zitten of moet je tussen die waardes lopen en mag je niet met je hartslag boven de 157 uitkomen?
RunningRob - Sportrusten

Re: hartslag D2

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi,

Een halve train je op halve marathonhartslag, en dat hoeft niet in zone D2 te zijn. Je halve marathonhartslag is namelijk niet alleen afhenkelijk van je omslagpunt maar ook van je 10km tijd.

Hoe sneller je bent, hoe hoger je halve marathonhartslag zal zijn. In bijvoorbeeld de marathonrevolutie of de hardlooprevolutie staan de tabellen, en als je het online programma doet worden ze voor je berekent.

Mocht je jouw halve marathonhartslag willen weten kan ik dat wel voor je opzoeken, maar dan moet ik je 10km tijd weten.

met blijde groet,

Rob
Marhein

Re: hartslag D2

Bericht door Marhein »

Hoi Rob,

Dank voor je antwoord. Ik ga me opgeven voor de workshop van 1-7. Dan wordt t mij vast allemaal duidelijker!
Plaats reactie